• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 11, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 11, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگویی از اثر متغیرهای هوش هیجانی بر مولفه های سرمایه فکری به منظور طراحی استراتژی های رقابتی در دانشگاه ها ( مطالعه ی موردی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان)

    (ندگان)پدیدآور
    رنجبر, محمدحسینباقری, مهدیاسپید, مظفر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.262 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطه­ ی بین هوش هیجانی و مولفه ­های سرمایه فکری به منظور تدوین راهبردهای کاربردی برای کسب مزیت رقابتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان انجام شده است. بدین منظور تعداد 42 نفر از اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه ­ای انتخاب شدند. ابزارگردآوری ­داده­ ها در این پژوهش شامل پرسشنامه29 سئوالی هوش هیجانی و پرسشنامه 41 سئوالی سرمایه فکری است که سئوالات آنها با استفاده از پرسشنامه ­های علمی مختلف تهیه و سپس روایی و پایایی آنها مورد بررسی قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ­ها و آزمون فرضیه ­ها با استفاده از آزمون های آماری و معادلات ساختاری و با بکارگیری نرم افزارهای SPSS و Amos Graphics انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از وجود رابطه ­ی منفی بین خودآکاهی با سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری است. همچنین بین آگاهی اجتماعی و سرمایه­ی رابطه­ ای و بین مدیریت ارتباطات و سرمایه ساختاری نیز رابطه­ی منفی مشاهده گردید. ولی بین خودآگاهی و سرمایه­ ی رابطه­ ای و بین خود مدیریتی و ابعاد سه گانه سرمایه فکری، بین آگاهی اجتماعی با سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری و در نهایت بین مدیریت ارتباطات با سرمایه ­ی رابطه ­ای و سرمایه انسانی، رابطه ­ی مثبت و معنی­داری مشاهده گردید.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    سرمایه فکری
    دانشگاه آزاد اسلامی

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    گروه حسابداری و مدیریت، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
    گروه مدیریت، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_668369.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412926

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب