فروش آنلاین کالاهای لوکس: بررسی اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت (مطالعه موردی : مشتریان شرکت نوین چرم)
(ندگان)پدیدآور
نوروزی, حسینصفری, محمدبیگی, شاهرخرخیده, محمد رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه تولیدکنندگان کالاهای لوکس برای رونق کسب و کار خود، اینترنت را به عنوان یک کانال توزیع به کار میگیرند. همه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ، این روزها دارای وب سایت اینترنتی هستند. نشانی اینترنتی شرکتها بسیار مهمتر از شماره تلفن های آنها بشمار می آید. علاوه بر این، شرکت ها تلاش میکنند خود را در فضای مجازی معرفی کنند. بسیاری از شرکت ها نیز سعی کرده اند که از ظرفیت های اینترنت برای فروش آنلاین استفاده کنند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فروش اینترنتی کالاهای لوکس، اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت بر مشتریان شرکت نوین چرم میباشد. برای این منظور در این پژوهش از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه مشتمل بر 42 گویه استفاده گردیده است. همچنین، جامعه آماری در این پژوهش مشتریان شرکت نوین چرم واقع در شهر تهران می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد مربعات جزئی به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که اثرات دسترسی آنلاین بر راحتی معامله تأثیر مثبت و معنادار، و بر کمیابی ادراک شده مشتریان تاثیر منفی و معنادار دارد. از طرفی نیز، کمیابی ادراک شده با در نظرگرفتن متغیر میانجی تمایل به برند، تأثیر مثبتی بر تمایل خرید مشتریان دارد.
کلید واژگان
کالای لوکسفروش اینترنتی
راحتی معامله
تمایل به خرید
کمیابی ادراک شده
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایراناستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر، مازندران، ایران
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
کارشناس ارشد بازرگانی بین الملل، دانشگاه ایلام. ایلام، ایران
شاپا
2252-01042383-2991




