طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری
(ندگان)پدیدآور
غیاث آبادی فراهانی, مریمغفاری آشتیانی, پیمانصفایی اصل, علیعیدی وندی, علی محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسبوکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیقهای علّی قرار دارد. جامعهی آماری مورد مطالعه شامل مدیران و معاونان بانکهای شهر اراک بوده است که برای سنجش وضعیت موجود از پرسشنامه 28 سوألی استفاده شد بنابراین روش گردآوری میدانی بوده است و پس از تأیید روایی و پایایی جهت جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است همچنین از نرمافزار لیزرل برای تجزیه و تحلیل فرضیهها استفاده شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها، نتایج حاکی از آن بوده است که مشتری گرایی، برتری، مسئولیتپذیری و کار گروهی بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسبوکار تأثیر دارد و همچنین فرهنگ مدیریت فرآیند کسبوکار بر عملکرد مالی تأثیر دارد.
کلید واژگان
مشتری گراییمدیریت کسب وکار
عملکرد مالی
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک. اراک. ایران.دانشیار مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی. اراک. ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی. اراک. ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی. اراک. ایران
شاپا
2252-01042383-2991




