نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمتی غفرانی, یلداfa_IR
dc.contributor.authorدل افروز, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorشعبانی, میتراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:52Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:52Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-15en_US
dc.date.submitted1397-05-24fa_IR
dc.identifier.citationرحمتی غفرانی, یلدا, دل افروز, نرگس, شعبانی, میترا. (1398). تاثیر ادراک از ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری. مدیریت کسب و کار, 11(41), 51-79.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_664527.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412904
dc.description.abstractامروزه مشتریان راضی به عنوان یکی از الزامات بازاریابی موفق محسوب می­شوند. مدیران شرکت­ها می­دانند که رضایت مشتریان نتایجی همچون نگرش مثبت به برند، تبلیغات شفاهی مثبت، وفاداری و ابقاء مشتریان را به دنبال دارد. افراد برای انتخاب سازمان تامین کننده نیازهایشان، معیارهای مختلفی را مد نظر قرار می­دهند. یکی از این معیارها می­تواند مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت­ها باشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت  در غالب 4 بعد مسئولیت خیرخواهانه، اخلاقی، قانونی و اقتصادی بر رضایت و ابقاء مشتریان است. برای این منظور داده ها از 384 نفر از مشتریان شرکت ایران خودرو در استان گیلان  با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است.برای تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته ها حاکی از این است که از ابعاد مسئولیت اجتماعی، تاثیر ادراک از مسئولیت خیرخواهانه و قانونی بر ایجاد رضایت تایید شده است. و براساس داده ها، تاثیر ادراک از مسئولیت اخلاقی و اقتصادی بر رضایت مورد تایید قرار نگرفته است. همچنین بیشترین تاثیر مربوط به رابطه ادراک از مسئولیت خیرخواهانه بر رضایت مشتریان می باشد. به علاوه تاثیر رضایت بر ابقا مشتری نیز مورد تایید قرار گرفته است. این یافته ها به بازاریابان برای طراحی استراتژی های بازاریابی اجتماعی کمک میکند.fa_IR
dc.format.extent585
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectمسئولیت اخلاقیfa_IR
dc.subjectمسئولیت اقتصادیfa_IR
dc.subjectمسئولیت قانونیfa_IR
dc.subjectمسئولیت خیرخواهانهfa_IR
dc.subjectابقاء مشتریfa_IR
dc.titleتاثیر ادراک از ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار،گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، رشت،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، رودبار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage51
dc.citation.epage79


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد