تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکتهای صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران
(ندگان)پدیدآور
افشار, حسینلطفی زاده, فرشتهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با عنوان تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکتهای صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران می باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر مشتری گرائی بر تعهدات رفتاری، ارتباطات و عملکرد صادراتی شرکتهای صادرکننده محصولات پائین دستی پتروشیمی میباشد. در این تحقیق از روش تحقیق پیمایشی به منظور بررسی تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکتهای صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران استفاده شدهاست. جامعه آماری این تحقیق را مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکتهای صنعت پتروشیمی(صنایع پائین دستی) شکل میدهند. بنابراین میتوان عنوان نمود که جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی 600 شرکت فعال در صنعت پتروشیمی میباشند. حال با توجه به آنکه به طور متوسط در هر شرکت میتوان تعدادی از مدیران و کارشناس بازاریابی مشغول به فعالیت میباشند بنابراین میتوان انتظار داشت که اعضای جامعه حاضر را میتوان نامحدود در نظر گرفت. حال با توجه به آنکه جامعه آماری میتوان عنوان نمود که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان برای تعداد جامعه نامحدود تعداد اعضای نمونه برابر 384 مورد میباشد . نتایج تحقیق نشان میدهد که تعهدات رفتاری بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنیداری دارد . ارتباطات بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنیداری دارد.. مشتریگرایی بر تعهدات رفتاری تأثیر مثبت معنیداری دارد. مشتریگرایی بر ارتباطات تأثیر مثبت معنیداری دارد. عملکرد صادراتی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت معنیداری دارد .
کلید واژگان
مشتری گرائیعملکرد صادرات
تعهدرفتاری
ارتباطات
شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدقزوین، قزوین، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان، زنجان، ایران
شاپا
2252-01042383-2991




