• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکتهای صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    افشار, حسینلطفی زاده, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    665.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با عنوان تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت­های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران می باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر مشتری گرائی بر تعهدات رفتاری، ارتباطات و عملکرد صادراتی    شرکت­های صادرکننده محصولات پائین دستی پتروشیمی می­باشد. در این تحقیق از روش تحقیق پیمایشی به منظور بررسی تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت­های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران استفاده شده­است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت­های صنعت پتروشیمی(صنایع پائین دستی) شکل می­دهند. بنابراین می­توان عنوان نمود که جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی 600 شرکت فعال در صنعت پتروشیمی می­باشند. حال با توجه به آنکه به طور متوسط در هر شرکت می­توان تعدادی از مدیران و کارشناس بازاریابی مشغول به فعالیت می­باشند بنابراین می­توان انتظار داشت که اعضای جامعه حاضر را می­توان نامحدود در نظر گرفت. حال با توجه به آنکه جامعه آماری می­توان عنوان نمود که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان برای تعداد جامعه نامحدود تعداد اعضای نمونه برابر 384 مورد می­باشد . نتایج تحقیق نشان می­دهد که تعهدات رفتاری بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنی­داری دارد . ارتباطات بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنی­داری دارد.. مشتری­گرایی بر تعهدات رفتاری تأثیر مثبت معنی­داری دارد. مشتری­گرایی بر ارتباطات تأثیر مثبت معنی­داری دارد. عملکرد صادراتی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت معنی­داری دارد .
    کلید واژگان
    مشتری گرائی
    عملکرد صادرات
    تعهدرفتاری
    ارتباطات
    شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدقزوین، قزوین، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان، زنجان، ایران

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_664526.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412902

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب