بررسی رابطه بازارگراییِ داخلیِ رهبری اخلاقی و فرسودگی شغلی بانقش میانجی گری استقلال شغلی بر تعهد سازمانی
(ندگان)پدیدآور
خواجه سروی, محمدابراهیمی سروعلیا, محمدحسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بازارگرا بودن رهبری اخلاقی از نیازهای اولیه برای گذر از یک اقتصاد درحال توسعه به توسعه یافته است باعنایت به نقش بی بدیل محرکهای نیروی انسانی در تحقق این مهم و خطر مواجه شدن با فرسودگی شغلی، بررسی این عوامل می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیارمدیران شرکتها و سرمایه گذاران نهادی قراردهد. در این راستا روش پرسشنامه ای منطبق باطیف 5 ماده ای لیکرت، با در نظرگرفتن فاصله زمانی و مکانی پژوهش بانک شهرایران و کلیه کارکنان حاضر و فعال شعب بانک تا تاریخ 30/08/1395 و باتوجه نسبت سهمی تقسیم منابع انسانی گرفته شده ازسرپرستی ها، شامل کارکنان و مدیران سرپرستی منطقه 3 این بانک متشکل از 26 شعبه و19 باجه جهت نمونه انتخاب گردیده و 283 پرسشنامه ازنظر روایی وپایایی مورد تائید قرارگرفته و تحلیل داده ها دراین تحقیق بااستفاده ازنرم افزارهای آماری spss وsmart pls انجام شد. درتحقیق حاضر با توجه به نتیجه فرضیات مدل اصلی تاثیر بازارگرایی داخلی رهبری اخلاقی و فرسودگی شغلی برتعهدسازمانی تائید می گردد. ضریب تعیین برای متغیر تعهد سازمانی 69% برآورد شده و نشان می دهد که متغیرهای بازارگرایی داخلی رهبری اخلاقی و فرسودگی شغلی روی هم رفته می توانند 69% ازتغیرات تعهد سازمانی را توضیح دهند.
کلید واژگان
بازارگرایی داخلی رهبری اخلاقیفرسودگی شغلی
تعهدسازمانی
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشدحسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی ،واحد یزد، یزد، ایراندکتری مدیریت مالی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تهران، ایران.
شاپا
2252-01042383-2991




