بررسی رابطه بین هوش رقابتی با عملکرد بازاریابی در بانک اقتصاد نوین
(ندگان)پدیدآور
مناجاتی پور, امیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر در جهت رابطه بین هوش رقابتی با عملکرد بازاریابی در بانک اقتصاد نوین میباشد. برای این منظور الگوی ساختاری مشخصی را از دیدگاه مدیران و کارکنان در بانک اقتصاد نوین به آزمون خواهد گذاشت. پژوهش حاضر از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای مدلسازی معادلات ساختاری در حالت زمینهیابی است. دادههای موردنیاز، از طریق پرسشنامه استاندارد هوش رقابتی و عملکرد بازاریابی از نمونهای 291 نفری از مدیران و کارکنان بانک اقتصاد نوین میباشد که به روش نمونهگیری خوشهای جمعآوری گردید. ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، پایایی مناسبی را برای پرسشنامه نشان داد. آزمون مدل مفهومی با روش حداقل مربعات جزیی و آزمون همبستگی متغیرها و با به بکارگیری نرمافزار SMART-PLS انجام شد. نتایج فرضیات اصلی نشان میدهد که بین هوش رقابتی و عملکرد بازاریابی در بانک اقتصاد نوین شهر تهران رابطه وجود دارد. نتایج فرضیات فرعی نشان میدهد ابعاد هوش رقابتی (هوش بازاریابی، هوش رقبا، هوش تکنولوژیکی و هوش راهبردی) با عملکرد بازاریابی رابطه معنیداری دارد.
کلید واژگان
هوش بازاریابیهوش رقبا
هوش تکنولوژیکی
هوش راهبردی و عملکرد بازاریابی
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی – گرایش استراتژیکشاپا
2252-01042383-2991




