نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسمی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorجوانمرد قصاب, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:41Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:41Z
dc.date.issued2010-06-22en_US
dc.date.issued1389-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-21en_US
dc.date.submitted1394-02-31fa_IR
dc.identifier.citationقاسمی, بهروز, جوانمرد قصاب, مهدی. (1389). بررسی نقش ارزش نام تجاری بر رفتار خرید. مدیریت کسب و کار, 2(6), 52-76.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_511281.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412844
dc.description.abstractفشردگی و رقابت در بازار، موجب نمود بیشتر ارزش مشتریان در بازار شده است. هدف سازمان هایی که در بازرگانی فعالیت دارند، ارائه خدمات یا محصولات مناسب است که موجب جلب رضایت مشتری می‌شود و بستر را برای وفاداری و حفظ مشتری مهیا می‌سازد. از آنجا که یکی از مهمترین اهداف بازاریابی، مدیریت تقاضا از طریق سوق دادن مشتری به وفاداری است، در نتیجه در بازاریابی، عواملی که در ایجاد وفاداری موثر هستند، برای سازمان‌های تولیدی و خدماتی اهمیت حیاتی دارند. ادبیات پیشین حاکی است که ابعاد نام و نشان تجاری مبتنی بر مشتری گرایی بر تمایلات رفتاری تاثیر مستقیم می گذارد. در این تحقیق نقش ابعاد نام و نشان تجاری مبتنی بر مشتری گرایی شامل متغیرهای کیفیت ادراکی، ارزش ادراکی هزینه و منحصر به فرد بودن بر تمایلات رفتاری مشتمل بر تمایل جهت پرداخت هزینه اضافی و وفاداری بر روی خریداران ماکارونی با برند زر در تهران مورد مطالعه قرار گرفته است. در این بررسی برای گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادله‌یابی ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهند که ارزیابی مشتریان از ابعاد کیفیت ادراکی، ارزش ادراکی هزینه، منحصر به فرد بودن و تمایل جهت پرداخت هزینه اضافی در حد مناسب است. همچنین میزان وفاداری آنان در سطح مناسب قرار دارد. این نتایج حاکی از وضعیت مناسب این شرکت از نظر ارزش نشان تجاری مبتنی بر مشتری گرایی و نتایج احتمالی آن است.fa_IR
dc.format.extent209
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectکیفیت ادراکی[3]fa_IR
dc.subjectارزش ادراکی هزینه[4]fa_IR
dc.subjectمنحصر به فرد بودن[5] و تمایل جهت پرداخت هزینه اضافی[6] و تمایلات رفتاری مشتریان[7]fa_IR
dc.subjectارزش نام تجاری مبتنی بر مشتری گرایی[8]fa_IR
dc.titleبررسی نقش ارزش نام تجاری بر رفتار خریدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی (دانشکده مدیریت)fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue6
dc.citation.spage52
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد