رفتار متصدیان بانکی و تأثیر آن بر تصمیمگیری مشتری
(ندگان)پدیدآور
آقازاده, هاشمجندقی, غلامرضابزاز, زینبنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه به منظور بررسی رابطه بین رفتار متصدیان شعب بانک ها و تصمیم مشتریان برای دریافت خدمات بانکی انجام شده است، تا از این رهگذر بانک ها با اصلاح رفتار متصدیان شعب به حفظ مشتریان خود کمک کنند. برای بررسی رفتار متصدیان در بانک انصار قم از ابعاد رفتاری مطرح شده در مدل «طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهاد شده»، استفاده شده است. در خصوص بررسی تصمیم مشتریان برای دریافت خدمات نیز «فرایند رفتار پس از خرید» در نظر گرفته شده است که شامل رضایت / عدم رضایت، رفتار شکایتآمیز، مصرفکننده، کنارگذاری محصول / خدمات و یا شکلگیری وفاداری به مارک است. به منظور بررسی رابطه بین رفتار متصدیان و تصمیم مشتریان برای خرید، ابتدا تأثیر هر یک از ابعاد رفتاری بر رضایت ایجاد شده از رفتار کارکنان مورد بررسی واقع شده و سپس رابطه بین رضایت و وفاداری و رفتار ترک،و همچنین انواع رفتار شکایت آمیزی بررسی شد که مشتریان در صورت نارضایتی بروز میدهند. نتایج این بررسی نشان میدهد که چهار بعد(مشکل گشایی، ادب و تواضع، توجه و دقت و مدیریت شکایت) از هفت بعد رفتاری بررسی شده در این تحقیق در ایجاد رضایت تأثیر داشته و بین رضایت و وفاداری و رفتار ترک مشتریان نیز رابطه معناداری وجود دارد و مشتریان ناراضی به ترک خدمات بانک بیشتر از شکایت به صورت قانونی تمایل دارند.
کلید واژگان
رفتار کارکنانرضایت/ عدم رضایت
وفاداری به مارک
رفتار شکایت آمیز
رفتار ترک مشتری
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهراندانشیار دانشکده مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی پردیس قم دانشگاه تهران
شاپا
2252-01042383-2991




