• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رتبه‌بندی ارزش ویژه برند، مبتنی بر بی‌مقیاس‌سازی فازی و راهبرد سرمایه‌گذاری همزمان و آتی: شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالباقی عطاآبادی, عبدالمجیدجعفرنیا, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    341.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، رتبه‌بندی ارزش ویژه برند شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران بر اساس شاخص­های مالی و با استفاده از روش بی­مقیاس­سازی ­فازی، به منظور ارایه راهبرد سرمایه‌گذاری است. بنابراین در این پژوهش پس از حذف سیستماتیک شرکت‌های فاقد مولفه‌های لازم ارزش‌گذاری برند، نمونه‌ای شامل 268 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1386 تا 1395 انتخاب گردیده و ارزش ویژه برند بر اساس روش داموداران، کیو توبین، هولیهان، ارزش بازار و میانگین سود، محاسبه و بر مبنای مقایسه با استاندارد صنعت به روش بی‌مقیاس‌سازی فازی امتیازبندی گردید و سپس عملکرد همزمان و آتی پرتفوی‌ برندهای قوی و ضعیف مورد مقایسه قرار گرفت. نهایتاً با استفاده از رگرسیون داده‌های تابلویی، به تحلیل روابط بین متغیرها پرداخته شد. یافته‌های پژوهش نشان داد برندهای قوی‌تر، از عملکرد همزمان بالاتری نسبت به برندهای ضعیف‌تر برخوردارند، درحالی­که رابطه قدرت برند و عملکرد آتی معکوس است. همچنین نتایج، وجود رابطه‌ی مثبت و معنا‌دار ارزش برند با بازده همزمان و رابطه‌ای معکوس با بازده آتی را نشان داد.
    کلید واژگان
    برند- ارزش ویژه برند- رتبه‌بندی برند- پرتفوی سرمایه‌گذاری- بازده

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    مدیریت، دانشکده صنایع و مدیریت ، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود
    مدیریت، دانشگاه شیخ بهایی

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.21415.1547
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_4145.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412736

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب