عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد بازار با نقش واسطه ای نوآوری برند
(ندگان)پدیدآور
امتی, آزادهاحمدی زاد, آرمانکفچه, پرویزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دستیابی به عملکرد بازار بالاتر، هدفی است که سازمانها همواره برای رسیدن به آن، به اقدامات مختلفی روی میآورند. این پژوهش که به بررسی عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد بازار با نقش واسطهای نوآوری برند میپردازد، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش، پیمایشی تحلیلی است. جامعه آماری شامل مدیران استراتژی، برنامهریزی، بازاریابی، برند و فروش در شرکتهای ایرانی است و دادههای پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری غیراحتمالی دردسترس از طریق فرمول کوکران از میان 400 نفر از مدیران شرکتهای ایرانی به دست آمده است. جهت آزمون فرضیهها، از روش مدلیابی معادلات ساختاری، با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که سازههای نوآوری محصول، گرایش استراتژیک، نوآوری برند و گرایش به کارآفرینی، بر عملکرد بازار تاثیر مثبت و معناداری دارند. سازههای یادگیری سازمانی، گرایش به بازار، نوآوری محصول ، گرایش استراتژیک و گرایش به کارآفرینی نیز بهصورت غیرمستقیم بر عملکرد بازار تاثیر مثبت و معناداری دارد و متغیر میانجی نوآوری برند، موجب تشدید رابطهها خواهد شد.
کلید واژگان
بازاریابیبرند
نوآوری
نوآوری برند
عملکرد بازار
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار (ΜΒΑ) گرایش عمومی، دانشگاه کردستان، سنندج. استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج
شاپا
2345-32222538-1482




