• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد بازار با نقش واسطه ای نوآوری برند

    (ندگان)پدیدآور
    امتی, آزادهاحمدی زاد, آرمانکفچه, پرویز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    9.583 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دستیابی به عملکرد بازار بالاتر، هدفی است که سازمان‌ها همواره برای رسیدن به آن، به اقدامات مختلفی روی می‌آورند. این پژوهش که به بررسی عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد بازار با نقش واسطه‌ای نوآوری برند می‌پردازد، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش، پیمایشی تحلیلی است. جامعه آماری شامل مدیران استراتژی، برنامه‌ریزی، بازاریابی، برند و فروش در شرکت‌های ایرانی است و داده‌های پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری غیراحتمالی دردسترس از طریق فرمول کوکران از میان 400 نفر از مدیران شرکت‌های ایرانی به دست آمده است. جهت آزمون فرضیه‌ها، از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که سازه‌های نوآوری محصول، گرایش استراتژیک، نوآوری برند و گرایش به کارآفرینی، بر عملکرد بازار تاثیر مثبت و معناداری دارند. سازه‌های یادگیری سازمانی، گرایش به بازار، نوآوری محصول ، گرایش استراتژیک و گرایش به کارآفرینی نیز به‌صورت غیرمستقیم بر عملکرد بازار تاثیر مثبت و معناداری دارد و متغیر میانجی نوآوری برند، موجب تشدید رابطه‌ها خواهد شد.
    کلید واژگان
    بازاریابی
    برند
    نوآوری
    نوآوری برند
    عملکرد بازار

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار (ΜΒΑ) گرایش عمومی، دانشگاه کردستان، سنندج
    . استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2018.17212.1385
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_3451.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412733

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب