بررسی تاثیر هویت برند خدماتی بر افتخار به برند با میانجی گری تعهد به برند و رفتار شهروندی برند ( بیمارستان های آریا و 22 بهمن شهر مشهد)
(ندگان)پدیدآور
شیرازی, علیصادقی, فرشتهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه درک اینکه چگونه برندها میتوانند از پیامدهای عملکرد منتفع شوند به حوزهای موردعلاقه در مدیریت فزاینده برند تبدیلشده است. مساله اصلی در تحقیق حاضر، عدم هویت سازی کارکنان در جامعه تحقیق با برند سازمان است. در راستا حل این مساله هدف تحقیق، بررسی نقش و سازوکار تأثیرگذاری هویت برند خدماتی بر افتخار به برند از طریق متغیرهای میانجی تعهد به برند و رفتار شهروندی برند میباشد. این مطالعه ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه جمعآوری دادهها توصیفی- پیمایشی است. نمونه مطالعه حاضر را210 نفر از 460 نفر کارکنان بیمارستانهای آریا و 22 بهمن در شهر مشهد تشکیل داد. جمعآوری دادهها از پرسشنامه مقیاس 5 امتیازی لیکرت استفاده شد. و پایایی و روایی آن به ترتیب با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، روایی محتوا و سازه به روش تحلیل عاملی تائیدی مورد تائید قرار گرفت. برای برازش مدل و آزمون فرضیهها از نرمافزار Amos استفاده شد. یافتهها نشان میدهد که هویت برند خدماتی و رفتار شهروندی برند بهطور مثبت و معنیداری بر افتخار به برند تأثیر دارند. همچنین هویت برند خدماتی بر تعهد به برند و تعهد به برند بر رفتار شهروندی برند تأثیر مثبت و معنیداری دارد. نقش میانجیگری تعهد به برند و رفتار شهروندی برند بر افتخار به برند نیز در این پژوهش مورد تائید قرار گرفته است.
کلید واژگان
هویت برند خدماتیتعهد برند
رفتار شهروندی برند
افتخار به برند
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران،2کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران،
شاپا
2345-32222538-1482