• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف‌کننده بر بشارت برند تلفن همراه

    (ندگان)پدیدآور
    اشکانی, مهدیاسفیدانی, محمدرحیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    5.814 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      در جامعه مصرف‌کننده امروزی، که امکان نشان دادن طرفداری برند برای مصرف‌کننده، به آسانی وجود دارد، برای صاحبان بازار فهم رفتارهایی که منجر به انتخاب برند می‌شوند مهم است. هدف این مطالعه، بررسی چگونگی تاثیر ارتباطات برند مصرف‌کننده بر متغیرهای بشارت برند است که منجر به رفتارهای حمایتی از برند می‌شود. این مطالعه پیشنهاد می‌دهد که صاحبان بازار می‌توانند بشارت برند خود را به وسیله ایجاد اطمینان برند، تعهد برند و هویت‌پذیری برند ترویج دهند. به طور خاص، این مطالعه به بررسی اثر سه مولفه از مولفه‌های ارتباطات برند مصرف‌کننده (صمیمیت برند، اشتیاق برند و هویت‌پذیری برند) بر روی مولفه‌های بشارت برند (قصد خرید برند، توصیه مثبت برند، توصیه منفی برند) می‌پردازد. داده‌ها از طریق پرسشنامه و از نمونه آماری شامل 350 نفر از دانشجویان، در مورد برند تلفن همراه به‌دست آمد. فرضیات این پژوهش با استفاده از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری تحلیل گردید. یافته‌های این پژوهش نشان داد که ارتباطات برند مصرف‌کننده، بر روی بشارت برند تاثیر مثبت می‌گذارد، ولی از راه‌های گوناگون؛ به‌طوری‌که هویت‌پذیری برند، روی توصیه مثبت و منفی برند؛ تعهد برند، روی قصد خرید و توصیه منفی برند؛ و اطمینان برند، روی قصد خرید و توصیه مثبت برند تاثیر مثبت می‌گذارد. همچنین مشخص شد که متغیر قصد خرید، روی دو متغیر توصیه مثبت و منفی برند تاثیر مثبت دارد؛ و توصیه مثبت برند نیز روی توصیه منفی برند رقبا تاثیر مثبت دارد.
    کلید واژگان
    ارتباطات برند مصرف‌کننده
    بشارت برند
    هویت‌پذیری برند
    صمیمیت برند
    اشتیاق برند

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد ،دانشگاه تهران
    استادیار،عضو هیئت علمی،دانشکده مدیریت ، دانشگاه تهران

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2018.8221.1050
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_3176.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412728

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب