• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش میانجی هویت سازمانی در رابطه‌ی بین برندسازی داخلی و تمایل به ترک خدمت

    (ندگان)پدیدآور
    سالارزهی, حبیب الهمبارکی, مسلممرادزاده, عبدالباسط
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    5.314 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، بررسی نقش میانجیِ هویت ‌سازمانی در رابطه­ی بین برندسازی داخلی و تمایل به ترک خدمت بود. روش تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از حیث شیوه‌ی جمع­آوری داده­ها، توصیفی- همبستگی می­باشد. جامعه­ی آماری تحقیق، شامل کلیه کارکنان چند شرکت مواد غذایی شهرک صنعتی زاهدان بود. حجم نمونه معادل 200 نفر تعیین شد. ابزار جمع­آوری داده­های تحقیق، پرسشنامه­های برندسازی داخلی پونجایسری، هویت ‌سازمانی چنی و تمایل به ترک خدمت بودند. آلفای کرونباخ برای همه متغیرها، در دامنه قابل‌قبول قرار داشتند. روایی پرسشنامه­ها نیز از طریق تحلیل عاملی تاییدی احراز شد. خی-دو بهنجار 96/2 به‌دست آمد که در بازه مورد قبول قرار دارد. شاخص RMSEA، نیز 031/0 به‌دست آمد که بیانگر مطلوبیت خوب مدل ساختاری است. فرضیه­های تحقیق با استفاده از تحلیل مسیر در نرم‌افزار لیزرل آزمون شد. نتایج نشان داد که برند­سازی داخلی بر هویت ­سازمانی تاثیر مثبت داشته و از طریق هویت ‌سازمانی، بر تمایل به ترک خدمت تاثیر منفی دارد. لذا لزوم توجه به دلایل ترک خدمت کارکنان، با رویکرد برند­سازی داخلی در سازمان­ها مشخص می­شود
    کلید واژگان
    برند سازی داخلی
    تمایل به ترک خدمت
    هویت سازمانی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-04-20
    1395-02-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیارگروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
    کارشناسی ارشدمدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
    مربی دانشگاه ولایت ایرانشهر ودانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه سیستان وبلوچستان

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2017.9302.1089
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_2721.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412714

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب