نقش میانجی هویت سازمانی در رابطهی بین برندسازی داخلی و تمایل به ترک خدمت
(ندگان)پدیدآور
سالارزهی, حبیب الهمبارکی, مسلممرادزاده, عبدالباسطنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، بررسی نقش میانجیِ هویت سازمانی در رابطهی بین برندسازی داخلی و تمایل به ترک خدمت بود. روش تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از حیث شیوهی جمعآوری دادهها، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری تحقیق، شامل کلیه کارکنان چند شرکت مواد غذایی شهرک صنعتی زاهدان بود. حجم نمونه معادل 200 نفر تعیین شد. ابزار جمعآوری دادههای تحقیق، پرسشنامههای برندسازی داخلی پونجایسری، هویت سازمانی چنی و تمایل به ترک خدمت بودند. آلفای کرونباخ برای همه متغیرها، در دامنه قابلقبول قرار داشتند. روایی پرسشنامهها نیز از طریق تحلیل عاملی تاییدی احراز شد. خی-دو بهنجار 96/2 بهدست آمد که در بازه مورد قبول قرار دارد. شاخص RMSEA، نیز 031/0 بهدست آمد که بیانگر مطلوبیت خوب مدل ساختاری است. فرضیههای تحقیق با استفاده از تحلیل مسیر در نرمافزار لیزرل آزمون شد. نتایج نشان داد که برندسازی داخلی بر هویت سازمانی تاثیر مثبت داشته و از طریق هویت سازمانی، بر تمایل به ترک خدمت تاثیر منفی دارد. لذا لزوم توجه به دلایل ترک خدمت کارکنان، با رویکرد برندسازی داخلی در سازمانها مشخص میشود
کلید واژگان
برند سازی داخلیتمایل به ترک خدمت
هویت سازمانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-04-201395-02-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیارگروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستانکارشناسی ارشدمدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
مربی دانشگاه ولایت ایرانشهر ودانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه سیستان وبلوچستان
شاپا
2345-32222538-1482




