تاثیر ادراکات از شخصیت برند بر تمایل به خرید: نقش تفاوتهای فرهنگی و سازگاری مشتری و برند
(ندگان)پدیدآور
محمدشفیعی, مجیدرحمت بادی, یزداننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شرکتهای موفق، از استراتژیهای شخصیت برند برای شکلدهی به رفتارهای مشتریانشان استفاده مینمایند. این رفتارها به تفاوتهای فرهنگی مشتریان و سازگاری آنها با برند بستگی دارد. لذا در این پژوهش این دو متغیر، به ترتیب بهعنوان متغیرهای تعدیلگر و میانجی در ارتباط میان ادراکات از شخصیت برند و تمایل به خرید در نظر گرفته شد. از میان ابعاد تفاوتهای فرهنگی، بر فردگرایی و اجتناب از عدم اطمینان، تمرکز شد و تاثیر این دو بر رابطه ادراکات از شخصیت برند و تمایل به خرید مطالعه شد. جامعه آماری، مشتریان پنج استان منتخب ایران است که نمونهای تصادفی به تعداد 243 نفر به روش خوشهای از میان آنها انتخاب شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج نشان میدهدکه سازگاری مشتری با برند، نقش میانجی را در رابطه میان شخصیت برند و تمایل به خرید ایفا میکند. بهعلاوه، فردگرایی و اجتناب از عدم اطمینان در جهت مثبت، رابطه سازگاری مشتری با برند و تمایل به خرید را تعدیل میکنند
کلید واژگان
شخصیت برندتفاوتهای فرهنگی
سازگاری مشتری با برند
تمایل به خرید
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهانکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2345-32222538-1482




