شناسایی عوامل موثر بر قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران (مورد مطالعه: لوازم خانگی، برند بوش و سامسونگ)
(ندگان)پدیدآور
دهدشتی شاهرخ, زهرهکهیاری حقیقت, امینعطوفی, امیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
عوامل متعددی بر شکلگیری قصد خرید افراد تأثیرگذار هستند. هدف این تحقیق، ارائه مدلی جامع از عوامل عمده مؤثر بر قصد خرید کالاهای خارجی مصرفکنندگان است. بدین منظور از نمونهگیری خوشهای استفاده شد و از 400 مصرفکننده در دسترس در دو منطقه شهر تهران پرسشنامههایی تکمیل و جمعآوری شد. از مدلیابی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. نتایج تحلیلها نشان داد که عوامل مرتبط با محصول یعنی آشنایی با برند، اعتماد به برند، ارزش ادراک شده از محصول و ریسک ادراک شده از محصول، بر قصد خرید مصرفکنندگان مؤثر است و در میان ابعاد مرتبط با کشور مبدأ نیز، تنها بعد شناختی دارای تأثیر معنادار بر قصد خرید مصرفکنندگان است. نوآوری این تحقیق، طراحی مدلی جدید با در نظر گرفتن متغیرهایی است که در مدلهای پیشین به طور یک جا در نظر گرفته نشده است.
کلید واژگان
اثرات کشور مبدأاعتماد به برند
آشنایی با برند
ارزش ادراک شده
ریسک ادراک شده
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطباییکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2345-32222538-1482




