• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل موثر بر قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران (مورد مطالعه: لوازم خانگی، برند بوش و سامسونگ)

    (ندگان)پدیدآور
    دهدشتی شاهرخ, زهرهکهیاری حقیقت, امینعطوفی, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    561.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عوامل متعددی بر شکل‌گیری قصد خرید افراد تأثیرگذار هستند. هدف این تحقیق، ارائه‌ مدلی جامع از عوامل عمده مؤثر بر قصد خرید کالاهای خارجی مصرف‌کنندگان است. بدین منظور از نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده شد و از 400 مصرف‌کننده در دسترس در دو منطقه شهر تهران پرسشنامه‌هایی تکمیل و جمع‌آوری شد. از مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل برای تجزیهوتحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج تحلیل‌ها نشان داد که عوامل مرتبط با محصول یعنی آشنایی با برند، اعتماد به برند، ارزش ادراک شده از محصول و ریسک ادراک شده از محصول، بر قصد خرید مصرف‌کنندگان مؤثر است و در میان ابعاد مرتبط با کشور مبدأ نیز، تنها بعد شناختی دارای تأثیر معنادار بر قصد خرید مصرف‌کنندگان است. نوآوری این تحقیق، طراحی مدلی جدید با در نظر گرفتن متغیرهایی است که در مدل‌های پیشین به طور یک جا در نظر گرفته نشده است.
    کلید واژگان
    اثرات کشور مبدأ
    اعتماد به برند
    آشنایی با برند
    ارزش ادراک شده
    ریسک ادراک شده

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه علامه طباطبایی
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2014.1215
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_1215.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412693

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب