توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک
(ندگان)پدیدآور
رفیعی طباطبایی, وحیدهنجمی, منوچهرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده نوع برداشت مصرفکنندگان از برندها، عامل کلیدی در برقراری ارتباط بلندمدت بین تولیدکننده و مشتری است. بنگاهها باید بدانند وجهه برند آنها در میان برندهای رقیب از دیدگاه مشتریان چگونه است تا بتوانند آن را به تصویر مورد نظر مشتری نزدیک کنند. وجهه برند نقش مهمی را در ایجاد ارزش ویژه برند ایفا میکند.از آنجایی که وجهه برند دارای ابعاد مختلف و پیچیدهای است و مشتریان نمیتوانند نظرات و احساسات خود راجع به یک برند و به تبع آن انگیزه خود برای خرید را به وضوح بیان کنند، لذا باید روش مناسبی برای سنجش وجهه برند در اختیار بنگاه باشد. علیرغم اهمیت وجهه برند برای بنگاهها، محققان بازار، یک روش منسجم را برای سنجش آن به کار نبردهاند. در این تحقیق با استفاده از مدل مفهومی کلر [1] (1993)، مفهوم وجهه برند به روشنی مشخص شده، روشی منسجم و جامع جهت شناسایی و سنجش ابعاد تشکیلدهنده آن ارائه میشود و برای تعیین اعتبار این روش، چهار برند مختلف در سه گروه محصول [2] از صنعت لوازم خانگی کوچک، در میان پرسنل خانم بیمارستان پارسیان آزموده میشود که طبق نتایج به دست آمده از تحقیق، اعتبار این روش تأیید میشود. [1] Keller [2] Product Categories
کلید واژگان
وجهه برندسنجش
ارزش ویژه برند
تداعی برند
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شریفدانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف.
شاپا
2345-32222538-1482




