• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک

    (ندگان)پدیدآور
    رفیعی طباطبایی, وحیدهنجمی, منوچهر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    631.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده   نوع برداشت مصرف‌کنندگان از برندها، عامل کلیدی در برقراری ارتباط بلند‌مدت بین تولید‌کننده و مشتری است. بنگاه‌ها باید بدانند وجهه برند آن‌ها در میان برند‌های رقیب از دیدگاه مشتریان چگونه است تا بتوانند آن را به تصویر مورد نظر مشتری نزدیک کنند. وجهه برند نقش مهمی را در ایجاد ارزش ویژه برند ایفا می­کند.از آن‌جایی که وجهه برند دارای ابعاد مختلف و پیچیده‌ای است و مشتریان نمی‌توانند نظرات و احساسات خود راجع به یک برند و به تبع آن انگیزه خود برای خرید را به وضوح بیان کنند، لذا باید روش مناسبی برای سنجش وجهه برند در اختیار بنگاه باشد.   علی­رغم اهمیت وجهه برند برای بنگاه­ها، محققان بازار، یک روش منسجم را برای سنجش آن به‌ کار نبرده‌اند. در این تحقیق با استفاده از مدل مفهومی کلر [1] (1993)، مفهوم وجهه برند به روشنی مشخص شده، روشی منسجم و جامع جهت شناسایی و سنجش ابعاد تشکیل­دهنده آن ارائه می‌شود و برای تعیین اعتبار این روش، چهار برند مختلف در سه گروه ­محصول [2] از صنعت لوازم خانگی کوچک، در میان پرسنل خانم بیمارستان پارسیان آزموده می‌شود که طبق نتایج به دست آمده از تحقیق، اعتبار این روش تأیید می‌شود.     [1] Keller   [2] Product Categories
    کلید واژگان
    وجهه‌ برند
    سنجش
    ارزش ویژه‌ برند
    تداعی برند

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شریف
    دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف.

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2014.1217
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_1217.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412692

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب