تاثیر فعالیتهای خلق ارزش در جوامع برند، بر خرید مجدد مشتریان و وفاداری به برند در رسانههای اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
کریمی علویجه, محمد رضاحقیقی کفاش, مهدینظری, مهسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ادبیاتسنتیارتباطاتبرند، بهالگویارتباطیبینشرکتومصرفکنندگانتوجه میکند،در حالیکه «جامعهبرند»،الگوییجدیدازارتباطاتمصرفکنندگانباهمتلقی میشود.با گسترشرسانههایجمعیوبازاریابی مدرن، دسترسیگستردهودرحالرشدبهجوامعمجازیشرکتهاافزایشیافتهومشتریانی که طرفدار این جوامع میشوند، تمایل به وفادار بودن و تعهد و قصد خرید مجدد دارند و بیشتر در معرض اطلاعات مربوط به برند هستند. پژوهشحاضر، باهدف بررسیتاثیر فعالیتهای خلق ارزش در رسانههای اجتماعی، بر خرید مجدد مشتریان از طریق وفاداری به برند انجام شده است. روش پژوهشمورد استفاده در این پژوهش توصیفی-پیمایشی است. بدینمنظور،اعضای جامعه مجازی برند نوین چرم در صفحه اینستاگرام،بهعنوانجامعهآماری انتخابگردیدهو دادههای پژوهش، از 381 نفر از اعضای جامعه جمعآوری شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه جمعآوری گردید و مدل پیشنهادی پژوهش با استفاده از مدلمعادلاتساختاری، مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزارSPSS و Amos استفادهشد. یافتههای مطالعهحاکیازایناستکه فعالیتهای خلق ارزش در جوامع برند، پیوندهای مصرفکننده-برند-مصرفکننده را تقویت میکند و سطح تعهد جامعه را افزایش میدهد؛ و سرانجام، وفاداری مصرفکننده نیز بالا میرود.
کلید واژگان
فعالیتهای خلق ارزشجامعه برند
وفاداری به برند
قصد خرید مجدد
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت وحسابداری،دانشگاه علامه طباطباییدانشیار گروه مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت وحسابداری،دانشگاه علامه طباطبایی
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ،دانشکده مدیریت وحسابداری ،دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2345-32222538-1482




