طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند با رویکرد نظریه دادهبنیاد
(ندگان)پدیدآور
برادران سرخابی, زهرابابایی زکلیکی, محمدعلیحیدرزاده, کامبیزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ایجاد مشغولیت مشتری با برند میتواند موجب تقویت وفاداری و افزایش درآمدهای برند شود. ازاینرو شناسایی عوامل مؤثر بر مشغولیت مشتری با برند ضروری است. این پژوهش با بهرهگیری از رویکرد کیفی و استراتژی نظریه داده بنیاد با طرح پدیدار شونده به طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند پرداخته است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش کدگذاری سه مرحلهای باز، انتخابی و نظری استفاده شد.همچنین، یافتههای کیفی با نرمافزار مکس کیودا تحلیل و نهایتاً مدل پارادایمی مشغولیت مشتری با برند تبیین شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که برای ایجاد و تقویت مشغولیت مشتری با برند باید 5 عامل را مدنظر قرار داد که عبارتاند از: «قابلیتهای رسانه اجتماعی»، «قابلیتهای رسانه سنتی»، «قابلیتهای تلفیق رسانههای اجتماعی و سنتی»، «درگیری مشتری با برند» و «مشارکت مشتری با برند». همچنین پیامدهای مشغولیت مشتری با برند شامل رضایت، اعتماد، تعهد، وفاداری و دلبستگی نسبت به برند است که برندها و مدیران شرکتها میتوانند با تکیه بر محرکها به تقویت مشغولیت و پیامدهای آن بپردازند و از منافع آن بهرهمند گردند.
کلید واژگان
مشغولیت مشتری با برندرسانههای اجتماعی
رسانههای سنتی
نظریه دادهبنیاد
نرمافزار مکس کیودا
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت و اقتصاد/ دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد/ دانشگاه الزهرا/ تهران/ ایراندانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2345-32222538-1482




