• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند با رویکرد نظریه داده‌بنیاد

    (ندگان)پدیدآور
    برادران سرخابی, زهرابابایی زکلیکی, محمدعلیحیدرزاده, کامبیز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.483 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ایجاد مشغولیت مشتری با برند می­تواند موجب تقویت وفاداری و افزایش درآمدهای برند شود. ازاین‌رو شناسایی عوامل مؤثر بر مشغولیت مشتری با برند ضروری است. این پژوهش با بهره­گیری از رویکرد کیفی و استراتژی نظریه داده بنیاد با طرح پدیدار شونده به طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند پرداخته است. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها از روش کدگذاری سه مرحله­ای باز، انتخابی و نظری استفاده شد.همچنین، یافته­های کیفی با نرم­افزار مکس کیودا تحلیل و نهایتاً مدل پارادایمی مشغولیت مشتری با برند تبیین شده است. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که برای ایجاد و تقویت مشغولیت مشتری با برند باید 5 عامل را مدنظر قرار داد که عبارت‌اند از: «قابلیت­های رسانه اجتماعی»، «قابلیت‌های رسانه سنتی»، «قابلیت­های تلفیق رسانه­های اجتماعی و سنتی»، «درگیری مشتری با برند» و «مشارکت مشتری با برند». همچنین پیامدهای مشغولیت مشتری با برند شامل رضایت، اعتماد، تعهد، وفاداری و دل‌بستگی نسبت به برند است که برندها و مدیران شرکت­ها می­توانند با تکیه بر محرک­ها به تقویت مشغولیت و پیامدهای آن بپردازند و از منافع آن بهره­مند گردند.
    کلید واژگان
    مشغولیت مشتری با برند
    رسانه‌های اجتماعی
    رسانه‌های سنتی
    نظریه داده‌بنیاد
    نرم‌افزار مکس کیودا

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت و اقتصاد/ دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد/ دانشگاه الزهرا/ تهران/ ایران
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2020.28922.1885
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_4626.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412662

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب