مدل برندسازی شرکتی در صنعت اپراتوری تلفن همراه (مورد مطالعه: شرکت همراه اول)
(ندگان)پدیدآور
تقوی فرد, محمد تقیمهدی نسب, سمیراناصحی فر, وحیدبامداد صوفی, جهانیارنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله یک تحقیق تجربی از عوامل تأثیرگذار بر ایجاد مدل برند سازی شرکتی در صنعت اپراتوری تلفن همراه است و بهصورت ترکیبی در دو مرحله کیفی و کمّی انجام شد. در مرحله کیفی، مدل مفهومی مدیریت برند شرکتی در شبکه ارزش صنعت اپراتوری موبایل از طریق پارادایم ساختگرایی تکوین یافت. ساخت مدل در این مرحله بعد از مطالعه اسنادی/ کتابخانهای مرتبط با موضوع، مبتنی بر تکنیک مدلسازی ساختاری- تفسیری بر مبنای نظر خبرگان بود. سپس جهت آزمون توان تبیین مدل مفهومی استخراجشده، مدل در سطح اپراتور همراه اول موردمطالعه و ارزیابی قرار گرفت تا موجبات زمینهسازی جهت اجرا پذیر بودن مدل فراهم گردد. در مرحله کمّی تحقیق، با استفاده از روش آماری مناسب به بررسی صحت روابط تبیین شده در مدل پرداخته میشود. مهمترین نرمافزار مورداستفاده جهت تجزیهوتحلیل یافته-های پژوهش SmartPLSبود. نتایج نشان داد که تصویر، ساختار ، استراتژی ، فرهنگ ، رفتار شرکتی، برند کارفرما، عوامل محیطی، پیشرانهای کلیدی صنعت، اصول حیاتی کسبوکار و ماهیت صنعت اپراتوری، تأثیر معنادار در ایجاد مدل دارند.
کلید واژگان
اپراتور موبایلبرندسازی شرکتی
پیشران کلیدی
مدل
همراه اول
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییرئیس اداره مطالعات راهبردی شرکت همراه اول
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2345-32222538-1482




