• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های علوم شناختی و رفتاری
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های علوم شناختی و رفتاری
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره‌های الکترونیکی براساس مهارت‌های فراشناختی و هوش هیجانی آنان

    (ندگان)پدیدآور
    عابدینی, یاسمینبرات دستجردی, نگین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    557.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش، پیش‌بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره‌های الکترونیکی دانشگاه‌های شهر اصفهان بر اساس مهارت‌های فراشناختی و هوش هیجانی آنان بود. نمونه پژوهش شامل 250 نفر از دانشجویان دوره‌های الکترونیکی دانشگاه‌های پیام‌نور، اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش نامه‌های هوش هیجانی و حالت فراشناخت استفاده گردید. برای تحلیل داده‌ها از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد (با استفاده از نرم‌افزار SPSS). یافته‌ها نشان داد دو مؤلفه مدیریت خود و خودآگاهی از هوش هیجانی=0/228, T=3/514 ,P≤0/0) β و=0/145, T=2/253, P≤0/05) β( (و سه مؤلفه آگاهی فراشناختی، بررسی خود و راهبردهای شناختی از فرا شناخت =0/298 , T=5/725, P≤0/01)β و=0/110 , T=2/147 , P≤0/05 β و  =0/257, T=4/890 , P≤0/01β( (پیش‌بینی کننده‌های معناداری برای عملکرد تحصیلی دانشجویان هستند. یافته‌ها حاکی از اهمیت پرورش هوش هیجانی و توانایی‌های فراشناختی در نظام آموزش عالی است که به‏دنبال آماده‌سازی یادگیرندگان برای‏ رویارویی با چالش‏های بزرگ و کوچک جهان آینده است.  
    کلید واژگان
    فراشناخت
    هوش هیجانی
    پیشرفت تحصیلی
    دانشجویان مجازی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    استادیار علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2251-7642
    2345-3524
    URI
    http://cbs.ui.ac.ir/article_20746.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411851

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب