بررسی رابطه تصویر سازمان، تصویر نام تجاری، کیفیت خدمات و رضایت مشتریان با وفاداری مشتریان صنعت بانکداری
(ندگان)پدیدآور
برهانی, لیلانوری, ابوالقاسممولوی, حسینسماواتیان, حسیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تصویر سازمان و نام تجاری، کیفیت خدمات و رضایت با وفاداری مشتریان صنعت بانکداری شهرستان میبد در استان یزد بود. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان بانکهای شهرستان میبد در بهمن ماه سال 1390 بود که از طریق نمونهگیری زمانی، نمونهای به تعداد 180 نفر انتخاب شد. ابزارهای اندازهگیری شامل پرسشنامههای: وفاداری مشتریان، تصویر سازمان و تصویر نام تجاری، رضایت و کیفیت خدمات بود و به منظور تحلیل دادهها از نرم افزار آماری spss-16 استفاده شد. نتایج همبستگیها با تایید فرضیههای پژوهش نشان دادند تصویر سازمان، تصویر نام تجاری، رضایت و کیفیت خدمات با وفاداری مشتریان رابطه مثبت دارند (p≤0/008). همچنین، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد، رضایت بیشترین قدرت پیشبینی وفاداری را دارد و با اضافه شدن تصویر سازمان و کیفیت خدمات قدرت پیشبینی بهطور معنیداری افزایش مییابد (01/.P
کلید واژگان
تصویر سازمانتصویر نام تجاری
رضایت مشتریان
کیفیت خدمات
وفاداری مشتریان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایراندانشیار روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
استاد روانشناسی تجربی و آمار و روش تحقیق، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
استادیار روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
شاپا
2251-76422345-3524




