• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رویکرد مبتنی بر داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی

    (ندگان)پدیدآور
    ویسی, هادیغروی, عرفانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    997.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    حضور در بازار پرتلاطم رقابت، سازما نها را به استفاده از رویکردهای نوین جهت نگهداشت مشتریان جاری، شناسایی و جذب مشتریان جدید سوق داده است. رو شهای داد هکاوی که قابلیت کشف دانش از انبوه داد هها را فراهم م یکنند، در این موضوع به کمک سازما نها آمده و آنها را در راستای رسیدن به اهداف بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری 2 شامل شناسایی، جذب، نگهداشت و ارتقای مشتری یاری م یرسانند. در این مقاله، پس از معرفی مدیریت ارتباط با مشتری، رو شهای داد هکاوی به عنوان ابزاری جهت کشف دانش جهت پاسخگویی به نیازهای کسب و کار و استراتژ یهای مدیریت ارتباط با مشتری مورد بررسی قرار گرفته است. ب هعلاوه، مروری بر کاربردهای مختلف داد هکاوی در مدیریت ارتباط با مشتری در صنایع مختلف شامل خرد هفروشی، بانکداری و مخابرات صورت گرفته است. پس از آن، از رو شهای داد هکاوی برای سه کاربرد مختلف به عنوان مطالعات موردی استفاده شد که شامل 1-بررسی تأثیر عنوان تجاری بر سبد خرید مشتری در مطالعه داد ههای فروشگاه شهروند، -2 پی شبینی سرویس مورد تقاضای آینده مشتری در استفاده از اینترنت و 3-بررسی رو یگردانی مشتری از اینترنت هوشمند با استفاده از ارزش طول شبک هعصبی مصنوعی و درخت تصمیم استفاده شده ،Apriori عمر مشتری است. در مطالعات صورت گرفته از رو شهای مختلف داد هکاوی مانند که نتایج حاصل بیانگر کشف قواعد حاکم بر حجم انبوه داد هها در این کاربردها بوده است. نتایج بیانگر توانایی بالای این رو شها در کشف دانش درونی داد ههای مطالعه شده در سه مطالعه موردی بوده و در بهترین حالت، به دقت 92.59 % در پی شبینی صحیح تقاضای آینده مشتری دست یافته است.
    کلید واژگان
    Apriori
    مدیریت ارتباط با مشتری
    بازاریابی
    داد هکاوی
    شبکه عصبی مصنوعی
    درخت تصمیم

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران

    شاپا
    2717-0004
    2717-0012
    URI
    http://cbs.uok.ac.ir/article_7657.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411718

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب