• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بازاریابی اثربخش و هوش رقابتی در باشگاه های ورزشی استان البرز

    (ندگان)پدیدآور
    زهره وندیان, کریممحمدزاده،, فریدخسروی زاده, اسفندیار
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    303.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین هوش رقابتی و بازاریابی اثر بخش در باشگاه های ورزشی استان البرز است که بعد از بررسی ارتباط، سهم هریک ار مؤلفه های هوش رقابتی را در پیش بینی بازاریابی اثر بخش بدست آوردیم. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است . جامعه آماری مدیران باشگاه های ورزشی استان البرز است تعداد  152 نفر به عنوان نمونه در دسترس انتخاب شدند. و تعداد 134 پرسشنامه برگشت داده شد. پرسشنامه تحقیق 36 سؤال دارد. 21  سؤال مربوط به هوشمندی رقابتی و 15 سؤال مربوط به اثربخشی بازاریابی است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی در نرم افزار SPSS16 استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هوش رقابتی و ابعاد آن با بازاریابی اثر بخش ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. بین مدیران باشگاه های ورزشی بانوان و آقایان تفاوت معناداری در هوش رقابتی و بازاریابی اثربخش وجود دارد. از نتایج به دست آمده از این پژوهش روشن می شود که با افزایش موارد استفاده مدیریت از متغیرهای چهارگانه هوش رقابتی (فرصت های بازار، آگاهی از مخاطرات رقبا، آگاهی از تهدیدات رقبا، آسیب پذیری کلیدی) عملکرد باشگاه ها در جهت ارایه خدمات به مشتریان، دسترسی به هدف های تبیین شده و پیشی گرفتن از رقبا بهبود می یابد.
    کلید واژگان
    هوش رقابتی
    بازاریابی اثربخش
    باشگاههای ورزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-02-20
    1392-12-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، بازاریابی ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی
    دانشجوی دکتری، بازاریابی ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی
    استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه اراک

    شاپا
    2717-0004
    2717-0012
    URI
    http://cbs.uok.ac.ir/article_6134.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411713

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب