• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین اهمیت معیارهای کیفیت وبسایت از دیدگاه کاربران برپایه روش‌های ای‌کوال و فرایند تحلیل شبکه فازی

    (ندگان)پدیدآور
    ارشادی, محمد جوادمقدم, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.160 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه کیفیت خدمات الکترونیک ارائه شده از طریق وب سایت زمینه‌ای است که سازمانها می‌توانند به کمک آن به مزیت رقابتی دست یابند. کیفیت خدمات، رضایت مشتری و ارزش سه عنصری هستند که مدیران هر سازمانی در ارائه خدمات مورد نظر به مشتریان باید مورد توجه جدی قرار دهند. در این راستا در پژوهش حاضر با استفاده از مدل ای‌کوال، بعنوان یکی از به‌روزترین مدلهای ارزیابی کیفیت وب، به شناسایی عوامل موثر بر کیفیت وبسایت خواهیم پرداخت. شاخصهای اصلی این مدل به کمک روش فرایند تحلیل شبکه فازی و برپایه دیدگاه کاربران وزن‌دهی خواهند شد. درا ین پژوهش ابتدا مروری بر مدلهای رایج در ارزیابی کیفیت خدمات صورت گرفته و از میان آنها روش ای کول جهت تعیین شاخص های موثر بر کیفیت خدمات وب سایت انتخاب شده است. یکی از مهمترین وبسایتهای ارائه دهنده خدمات به پژوهشگران، با نام پایگاه اطلاعاتی اشاعه پایان‌نامه/رساله‌های دانش‌آموختگان کشور (گنج) بعنوان مورد مطالعه انتخاب شد. نتایج نشان داد، معیارهای کاربردپذیری، تعامل خدمات و کیفیت اطلاعات به‌ترتیب بالاترین اهمیت در کیفیت وبسایت مورد مطالعه را دارند. در حوزه کاربردپذیری، باتوجه به وزن بالای آن از دیدگاه کاربران، ایجاد تنوع در فیلترکردن نتایج و امکان فیلتر کردن همه اقلام اطلاعاتی در سامانه گنج به عنوان پیشنهاهای کاربردی ارائه شد. از آنجاکه در معیار قابلیت استفاده باتوجه به اینکه سهولت بکارگیری دارای بالاترین وزن باشد، پیشنهاد میگردد برای افزایش سهولت کار در این وبسایت در منوی جستجوی پیشرفته گزینه‌های فیلترها به صورت کامل قرار بگیرند تا امکان محدود کردن دامنه جستجو در حوزه موضوع مورد نظر افزوده شود و زمان رسیدن به پاسخ نهایی توسط کاربر کاهش یابد. ایجاد جاذبه‌های بصری در طراحی سایت و استفاده از کنتراست بهتر در رنگبندی سایت از مهمترین راهکارهای اجرایی در حوزه تعامل خدمات به حساب می‌آید.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    وب کوال
    ای‌کوال
    پایگاه گنج
    مطالعه موردی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-01-21
    1398-11-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    پژوهشکده فناوری اطلاعات/ پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
    کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره وری – دانشکده فنی مهندسی- دانشگاه آزاد اسلامی – واحد تهران مرکز

    شاپا
    2717-0004
    2717-0012
    URI
    http://cbs.uok.ac.ir/article_61271.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411696

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب