برندسازی جهت خلق ارزش مصرفکننده در نظام بانکی کشور
(ندگان)پدیدآور
عباس زاده, حسنعالم تبریز, اکبرایران دوست, منصورصلواتی, عادلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
برندسازی بهعنوان شکل جدیدی از ارتباطات میان مشتریان و بانکها بهمنظور الزام رقابتی و پارادایم غالب در بازاریابی صنعت بانکداری مطرح است. این مفهوم بسیار پویا بوده و علیرغم پژوهشهای گسترده، هنوز بهاندازه کافی موردبررسی قرار نگرفته است. هدف این پژوهش، شناسایی و سطحبندی عوامل تشکیلدهنده برند در صنعت بانکداری میباشد که ازنظر نتیجه توسعهای و از منظر هدف کاربردی به شمار میآید. پژوهش حاضر از روش ترکیبی بهره میگیرد بدینصورت که نخست عوامل تشکیلدهنده برند در صنعت بانکداری کشور بامطالعه مبانی نظری و با استفاده از روش دلفی(اخذ نظر خبرگان) شناسایی و سپس از طریق رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری نسبت به سطحبندی عوامل برندسازی اقدام شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که عوامل یازدهگانه برند سازی در سیستم بانکی در پنج سطح به ترتیب وفاداری برند در سطح اول، تمایل برند، دلبستگی برند و اعتماد برند در سطح دوم، ابعاد تعهد برند، رضایت برند، شخصیت برند، شهرت برند و ارزش ادراکشده در سطح سوم، کیفیت خدمات در سطح چهارم و هویت برند در سطح پنجم طبقهبندی میشود.
کلید واژگان
برندسازیمصرف کننده
سیستم بانکی
دلفی
مدلسازی ساختاری تفسیری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای گروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی ، سنندج، ایراناستاد، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
استادیارگروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی ، سنندج، ایران
استادیارگروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی ، سنندج، ایران
شاپا
2717-00042717-0012




