مطالعه مردم نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی)
(ندگان)پدیدآور
ترکستانی, محمد صالحجاهدی, پدرامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اقبال مصرفکنندگان ایرانی به محصولات ساخت ترکیه بهگونهای است که بسیاریاز تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را ساخت ترکیه و بسیاریاز فروشندگان ایرانی محصولات ساخت ایران را جنس ترک معرفی میکنند. در این شرایط تولیدکنندگان ایرانی صدای خاموش صحنهی بازار هستند. هدف از پژوهش حاضر درک معنای تولیدکنندگان ایرانی از برند جنس ترک است که برای این منظور از روش پژوهش مردمنگاری با رویکرد انتقادی استفاده شد. جامعهی آماری پژوهش تولیدکنندگان در منطقه آزاد انزلی، روش نمونهگیری غیراحتمالی هدفمند و حجم نمونه باز با قید دستیابی به اجماع نظری است. مصاحبه نیمهساختاریافته، مشاهده غیرمستقیم و مستقیم، حضور در کنشهای فردی و جمعی و یادداشتبرداری راههای جمعآوری دادههای مورد نیاز پژوهش است. استفادهاز استقراء در بررسی دادههای جمعآوری شده در فرآیند مشاهده، مصاحبه، یادداشتبرداری، استخراج گزاره، کدگذاری باز، کشف مفهوم و کدگذاری محوری نشانداد که معنای تولیدکنندگان ایرانی از جنس ترک دارای سه مقولهی پشتیبانی دولت ملّیگرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه، پشتیبانی مردم ملّیگرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه و فضای مناسب کسبوکار در جمهوری ترکیه است.
کلید واژگان
برند مبدأبرند ترک
مردمنگاری
مردمنگاری انتقادی
منطقه آزاد انزلی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، تهراندانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
شاپا
2717-00042717-0012




