• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه‎ مردم‎ نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی)

    (ندگان)پدیدآور
    ترکستانی, محمد صالحجاهدی, پدرام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    804.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اقبال مصرف‎کنندگان ایرانی به محصولات ساخت ترکیه به‎گونه‎ای است که بسیاری‎از تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را ساخت ترکیه و بسیاری‎از فروشندگان ایرانی محصولات ساخت ایران را جنس ترک معرفی می‎کنند. در این شرایط تولیدکنندگان ایرانی صدای خاموش صحنه‎ی بازار هستند. هدف از پژوهش حاضر درک معنای تولیدکنندگان ایرانی از برند جنس ترک است که برای این منظور از روش پژوهش مردم‎نگاری با رویکرد انتقادی استفاده شد. جامعه‎ی آماری پژوهش تولیدکنندگان در منطقه آزاد انزلی، روش نمونه‎گیری غیراحتمالی هدفمند و حجم نمونه باز با قید دستیابی به اجماع نظری است. مصاحبه نیمه‎ساختاریافته، مشاهده غیرمستقیم و مستقیم، حضور در کنش‎های فردی و جمعی و یادداشت‎برداری راه‎های جمع‎آوری داده‎های مورد نیاز پژوهش است. استفاده‎از استقراء در بررسی داده‎های جمع‎آوری شده در فرآیند مشاهده، مصاحبه، یادداشت‎برداری، استخراج گزاره، کدگذاری باز، کشف مفهوم و کدگذاری محوری نشان‎داد که معنای تولیدکنندگان ایرانی از جنس ترک دارای سه مقوله‎ی پشتیبانی دولت ملّی‎گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه، پشتیبانی مردم ملّی‎گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه و فضای مناسب کسب‎وکار در جمهوری ترکیه است.
    کلید واژگان
    برند مبدأ
    برند ترک
    ‌ مردم‎نگاری
    مردم‎نگاری انتقادی
    منطقه آزاد انزلی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران

    شاپا
    2717-0004
    2717-0012
    URI
    http://cbs.uok.ac.ir/article_61083.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411681

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب