• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت‌بندی عوامل تاثیرگذار بر برندملی ایران با رویکرد رفتار شناختی مصرف‌کننده

    (ندگان)پدیدآور
    بزرگ خو, حامدکیماسی, مسعوداسفیدانی, محمد رحیمترکستانی, محمدصالح
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    817.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با ظهور عصر ارتباطات، کشورها به طور فزاینده‏ای از تصویر خود و دیگر کشورها، شناخت پیدا کرده و در پاسخ به آن سعی کرده تا با مدیریت تبلیغات و به کارگیری راهبردهای ارتباطی، وجهه کشور خود را درسطح جهان بهبود بخشند. تصویر عمومی از یک کشور مفهومی بوده که با سازه‌های شخصی و کلیشه‌های ذهنی مردم، از دیگر کشورها همگامی داشته و از طریق اثرگذاری بر نگرش شناختی و عاطفی مصرف‌کنندگان، بر رفتار انتخابی آنان در ترجیح محصولات و خدمات یک کشور نسبت به دیگر کشورها اثرگذار است. نقش برندملی، در تصویر ذهنی مردم دیگر کشورها و در نهایت ارزیابی کلی از آن کشور و محصولات آن، در سال‌های اخیر مورد توجه پژوهشگران زیادی قرار گرفته است. در این پژوهش تلاش شده تا با رویکرد رفتار شناختی ضمن شناسایی عامل‌های اثرگذار بر برندملی ایران، به اولویت‌بندی آنها مبادرت گردد. در ابتدا به جمع‌آوری اطلاعات از منابع علمی مرتبط با حوزه پژوهش مبادرت شده و عامل‌های اصلی اثرگذار بر برندملی با بهره گیری از روش فراترکیب شناسایی شده‌اند. در ادامه از داده‌های بدست آمده از پرسشنامه محقق ساخته به منظور اولویت‌بندی عوامل استفاده شده است. جامعه نمونه این بخش شامل کارشناسان و مدیران شرکت‌های صادرکننده مواد شوینده و بهداشتی ایرانی بوده که با استفاده از روش نمونه‌گیری قضاوتی مورد انتخاب قرار گرفته و با روش مقایسه زوجی، مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. اولویت‌بندی نهایی عامل‌ها به ترتیب شامل: "ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، ظرفیت‌های گردشگری، رفاه، محصولات و خدمات، ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی، حکومت و ساختار سیاسی، ظرفیت‌های انسانی، ظرفیت‌های اقتصادی" بوده است.
    کلید واژگان
    برند
    برندملی
    تصویر ذهنی
    هویت رقابتی
    رفتار شناختی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-01-21
    1397-11-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    دانش‌آموخته دکتری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دانشکده پردیس البرز - تهران– ایران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران - تهران - ایران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران - تهران - ایران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی - تهران - ایران

    شاپا
    2717-0004
    2717-0012
    URI
    http://cbs.uok.ac.ir/article_60904.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411674

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب