مرور دوره 6, شماره 2 بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 13 از 13

  • ارائه الگوی رفتار ضدمصرف در بازار ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد 

    نظریان, محمد؛ وظیفه دوست, حسین؛ حیدرزاده, کامبیز؛ حمدی, کریم (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    اگر چه مصرف یک نماد وضعیت اجتماعی و اقتصادی فرد است، اما تعداد زیادی از مصرف کنندگان به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند مصرف کمتری داشته باشند. هدف از این مقاله پاسخ به این پرسش اساسی است که عوامل مؤثر بر رفتار ضدمصرف و پیامدهای ...

  • ارتباط ویژگی‌های روانشناختی اجتماعی بر قصد خرید کالاهای لوکس از طریق چشم ‌و هم-چشمی 

    رحمان سرشت, حسین؛ شاکری, رویا؛ مولائی, سوران (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    امروزه ما تحت محاصره خارق‌العاده کالاهای لوکس، مصرف تظاهری و فراوانی خدمات، اشیاء و کالاها مادی قرار گرفته‌ایم. مطالعات جامعه‌شناختی به طور فزاینده‌ای بر اهمیت نحوه و نوع مصرف کالاهای لوکس، در شکل بخشیدن به موقعیت و روابط ...

  • اولویت بندی عوامل تبیین کننده ارتقاء شخصیت برند با روش دلفی فازی 

    میر, سعید؛ رشیدپور, علی (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    ارتقاء شخصیت برند، محرک کافی برای رضایت مشتریان، وفاداری، تعهد و پیوندهای احساسی و عاطفی بین مشتریان و برند می باشد. از این‌رو پژوهش حاضر با‌هدف شناسایی و اولویت‌بندی عوامل تأثیرگذار در ارتقاء شخصیت برند بر پایه پژوهش ...

  • بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مصرف‌کننده از طریق نقش میانجی تمایل مشتری بر اساس دیدگاه تئوری رفتار برنامه‌ریزی‌شده 

    الماسی تبار, حمیدرضا؛ نمامیان, فرشید (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مصرف‌کننده از طریق نقش میانجی تمایل مشتری بر اساس دیدگاه تئوری رفتار برنامه‌ریزی‌شده در مشتریان شرکت خودروسازی سایپا است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان شرکت خودروسازی سایپا ...

  • بررسی پردازش امواج مغزی جهت ارزیابی کارایی تبلیغات نام نمای نایکی بر تصمیم به خرید ورزشکاران 

    دارابی, مسعود؛ عزیزیان کهن, نسرین؛ محرم زاده, مهرداد (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    امروزه پژوهش های بازاریابی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای شکل دهنده تصمیم گیری مدیران از اهمیت خاصی برخوردار هستند. نورومارکتینگ به عنوان روش نوین بازاریابی می تواند به بازاریابان کمک کند تا درک بهتری از مصرف کننده ها ...

  • تحلیل رابطه بین پیشران های خریدهای برنامه ریزی نشده با تکنیک هایANP ,DEMATEL و ISM 

    عرب احمدی, حامد؛ حیدریه, سیدعبدالله؛ وکیل الرعایا, یونس (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    امروزه با رقابتی شدن بازارها، مدیران بازاریابی در صدد ایجاد نوآوری در محصولات خود هستند تا بتوانند از این طریق از رقبا متمایز شوند و یکی از موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود کاربرد نوستالوژی در بازاریابی است. ...

  • تعیین اهمیت معیارهای کیفیت وبسایت از دیدگاه کاربران برپایه روش‌های ای‌کوال و فرایند تحلیل شبکه فازی 

    ارشادی, محمد جواد؛ مقدم, زهرا (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    امروزه کیفیت خدمات الکترونیک ارائه شده از طریق وب سایت زمینه‌ای است که سازمانها می‌توانند به کمک آن به مزیت رقابتی دست یابند. کیفیت خدمات، رضایت مشتری و ارزش سه عنصری هستند که مدیران هر سازمانی در ارائه خدمات مورد نظر به ...

  • سخن سردبیر 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    پرواضح است آنچه که برای شرکتها و موسسات بازرگانی اهمیت دارد، ارائه محصولات متناسب با سلایق مشتریان می باشد. بعبارت بهتر توجه به ذائقه و سلایق مشتریان، به ایجاد تجربه مطلوب در افراد و تدوام خرید ایشان منجر می گردد. تلاش ...

  • طراحی مدل مدیریت تجربه مشتریان در نظام بانکی ،با استفاده از روش تحلیل مضمون 

    صالحی, هوشیار؛ ایرانزاده, سلیمان؛ قره بیگلو, حسین؛ بوداقی خواجه نوبر, حسین (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    پژوهش حاضر طراحی مدلی جهت شناسایی عوامل مورد درخواست مشتریان و ابزارهای تامین‌کننده درخواست مشتریان توسط بانک‌ها است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، اکتشافی است. داده‌ها از طریق مصاحبه اکتشافی و مشاهده مشارکتی ...

  • طراحی و تبیین مدل رفتار مصرف کنندگان کالاهای تقلبی 

    خورشیدی, غلامحسین؛ حاجی پور, بهمن؛ جعفرزاده کناری, مهدی (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    رشد مصرف محصولات تقلبی در ایران در سالهای اخیر به حدی گسترده بوده که بسیاری از تولیدکنندگان را با خطر نابودی مواجه کرده است. یکی از بهترین راه های مبارزه با محصولات تقلبی، جلوگیری از مصرف آن است. مطالعه حاضر نیز در همین ...

  • طراحی چارچوب مدیریت تجربه مشتری در تجارت اجتماعی: رویکردی آمیخته 

    جامی پور, مونا؛ طالاری, محمد؛ بهادری, مهناز (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    امروزه مدیریت تجربه مشتری به عنوان استراتژی رقابتی غالب در حوزه کسب وکار های مبتنی بر اینترنت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی می باشد. تجارت اجتماعی، به عنوان یکی از اشکال نوین تجارت الکترونیکی، شکل غالب تجارت آینده خواهد ...

  • مصرف گرایی در معماری با تاکید بر مبانی نشانه شناسی معماری عامه پسند 

    یوسفی, ماندانا؛ آیوازیان, سیمون؛ رئیسی, ایمان؛ سهیلی, جمال الدین؛ رهبری منش, کمال (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    هدف از این پژوهش بررسی مصرف گرایی در معماری با تاکید بر مبانی نشانه شناسی معماری عامه پسند می‌باشد. معماری عامه‌پسند نوعی از معماری می‌باشد که بسیار مورد پذیرش مردم و مورد انتقاد معماران است که در دهه‌ی اخیر به شدت رواج ...

  • نقش عوامل ساختاری کمپین های بازاریابی علت محور در پاسخ مصرف کنندگان 

    سلطانی, مرتضی؛ کردنائیج, اسدالله؛ ایوبی یزدی, حمید (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2020-01-21)
    امروزه، بازاریابی علت‌ محور یکی از استراتژی‌های رایج جهت ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصولاتی است که همزمان از علتی اجتماعی حمایت می‌کنند. با این وجود در بافت اجتماعی ایران در ارتباط با نحوه پاسخ مصرف کنندگان به این نوع ...