مرور 49.3, شماره 96 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
بررسی تأثیر جاذب نانو رس مونت موریلونیت بر کاهش گاز رادون خاک
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)پرتوگیری همه روزه از منابع طبیعی و مصنوعی صورت میگیرد. بالاتـرین دوز آن مربوط به پرتوهای طبیعی بوده که قسمت اعظم آن رادون میباشد. بر اساس گزارشهای سازمان بهداشت جهانی، این گاز بعد از سیگار کشیدن، دومین عامل سرطان ریه ...
-
بررسی میزان انتشار و نحوه پراکندگی آلایندههای حاصل از خودروهای شهر تبریز
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)آلودگی هوای ناشی از خودروها، یکی از بحرانهای آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت دنیا و ایران است. شرایط جغرافیایی خاص شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت ایران و قطب تجاری و صنعتی بخش شمالغرب کشور، آلودگی هوا در این شهر ...
-
تحلیل خمشی صفحات مستطیلی ضخیم همسانگرد جانبی واقع بر بستر الاستیک دو پارامتری
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)در این پژوهش، حل دقیق خمش صفحات ضخیم همسانگرد جانبی واقع بر بستر الاستیک دو پارامتری با استفاده از توابع پتانسیل تغییر مکان ارائه میشود. برای این منظور با استفاده از معادلات سهبعدی الاستیسیته، دستگاه معادلات حاصل از شش ...
-
روش بهبود یافته هیدرودینامیک ذرات روان برای شبیهسازی جریان سرریز لبه تیز
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)تحقیق پیش رو به بررسی عددی جریان روگذر از یک سرریز لبه تیز بر اساس روش هیدرودینامیک ذرات روان در حالت دو بعدی میپردازد. میدان جریان حاصل شدیداً پویا بوده و سطح آزاد آن به دلیل جریان روگذر تغییر شکل و انحنای زیادی دارد. ...
-
روش رهایی پویا برای محاسبه بار کمانشی قابها
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)محاسبه بار کمانشی سازهها با شیوههای کلاسیک و بررسی دترمینان ماتریس سختی دشوار است. در این مقاله، روش رهایی پویای صریح برای تعیین بار کمانشی قابها به کار میرود. نخست، چگونگی محاسبه بار کمانشی با روشهای متداول بیان ...
-
پیشبینی و بررسی عوامل تصادفات جادهای با استفاده از الگوریتم ماشین بردار پشتیبان
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)شدت جراحت یکی از مهمترین معیارهای سنجش هزینه تصادفات است. شناسایی و اثرسنجی پارامترهای مؤثر بر شدت جراحت تصادفات میتواند به عنوان ابزاری جهت افزایش ایمنی در اختیار سیاستگذاران قرار گیرد. محققین زیادی در بخش ایمنی، سعی ...
-
کنترل سازهها با استفاده از سیستم جداگر لرزهای غیرخطی هوشمند
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2019-11-22)در این مقاله با مدلسازی سازه سهبعدی یک ساختمان معیار به بررسی کنترل پاسخ سازه مجهز به سیستم جداگر و میراگر غیرخطی به صورت هوشمند با به کارگیری الگوریتم روش مود لغزشی پرداخته شده است. به منظور استفاده از قابلیت جداگرهای ...



