• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Comparative Education
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Comparative Education
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Education and Culture Crises in the Early Twenty-First Century World

    (ندگان)پدیدآور
    ولوتر, شارل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    759.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The thesis of this paper is that while culture as it appears in the world of the early twenty-first century, is radically different than was the case in all earlier centuries; schools and education systems worldwide still reflect the templates upon which they were built in eras past, and are not aligned with the realities and exigencies of the contemporary world as regards culture.  The paper traces the beginning of schools in the ancient world, and how, according to the Cohen hypothesis, schools began to foist down a uniform, dominant culture. After the creation of mass systems of public schooling, school systems have still been serving as agents of cultural hegemony. However current demographic and social trends have coincided to create increasingly diverse societies; and current political, economic and life-philosophical contextual imperatives ask for an appreciation of diversity, and in such a context, inherited school systems appear to be more and more an anachronism. How education should be reformed in view of the new exigencies, form the concluding section of the paper.
    کلید واژگان
    Comparative and International Education
    culture
    Education
    societal trends
    twenty-first century
    Educational Systems and Cultural Relations

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-07-01
    1397-04-10
    ناشر
    Comparative Education Society of Iran ( CESIR)
    انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه نورث-وست، افریقای جنوبی

    شاپا
    2588-7270
    4989-2676‬
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/ijce.2018.87721
    http://journal.cesir.ir/article_87721.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/41073

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب