• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Comparative Education
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Comparative Education
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Contemporary Cultural-Social Approaches in Non-Formal Education: Three Representative Examples from the Fields of Medieval Literature, Theatre of the Absurd, and Modern Cinema

    (ندگان)پدیدآور
    Chourdaki, Paraskevi
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    632.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Contemporary Cultural-Social Approaches in non-Formal Education is an interesting as well as intriguing area for modern researches in the context of Education, Culture, and Society. The arts, literature, new technologies, pop culture, theatre, cinema and mass media are considered, among others, very important factors/agents of modern non-formal education internationally. In this context, it is strongly highlighted that literature, theatrical plays and cinema can play an important role in contemporary cultural-social approaches to non-formal education nowadays. Based on the latter fact, the current article will present examples from all three aforementioned fields: a case study on Medieval Literature, the poem of ‘Sir Gawain and the Green Knight' with a connection to the issue of anti-feminism, a case study on Harold Pinter's play ‘The Birthday Party' whose title is further discussed and a case study on Paul Verhoeven's film ‘Basic Instinct' with a view to present gender stereotypes in the cinematic sphere.
    کلید واژگان
    medieval literature
    theatre of the absurd
    modern cinema
    Educational Systems and Cultural Relations

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-01
    1397-08-10
    ناشر
    Comparative Education Society of Iran ( CESIR)
    انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Primary Education, University of Athens, Athens, Greece

    شاپا
    2588-7270
    4989-2676‬
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/ijce.2019.192718.1024
    http://journal.cesir.ir/article_90521.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/41064

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب