نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاعوانی, غلامرضاen_US
dc.date.accessioned1399-07-08T18:18:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:18:24Z
dc.date.available1399-07-08T18:18:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:18:24Z
dc.date.issued2013-04-01en_US
dc.date.issued1392-01-12fa_IR
dc.identifier.citationاعوانی, غلامرضا. (2013). ارتباط عقل و وحی در اسلام و مسیحیت. Metafyzika dhe Morali, 2(2), 45-64.en_US
dc.identifier.urihttp://met.journals.miu.ac.ir/article_1316.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/40975
dc.description.abstractعقل دو عقل است عقل مکسبی که در آموزی تو در مکتب صبی عقل دیگر بخشـش یزدان بود چشـمه آن در میان جان بود این دو مرتبه عقل در نظر مولانا همان است که ابن عربی از آن به عقل وهبی و عقل کسبی تعبیر کرده است. از بحث فوق آشکار است که صرف نظر از حکمت مشاء که بر عقل جزئی و استدلالی تأکید می‌کند (اما عقل جزئی که به طور کلی از عقل کلی و عقل فعال الهی گسسته نیست) همه حکما و عرفای اسلام و یونان بر وجه امتیاز میان عقل کلی و عقل جزئی و اهمیت وجودی عقل در تکوین عالم تأکید کرده‌اند و حمله آنان بر علیه عقل فقط متوجه عقل جزئی و استدلالی بوده است، نه عقل ذوقی و کشفی.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen_US
dc.relation.ispartofMetafyzika dhe Moralien_US
dc.relation.ispartofMetafyzika dhe Moralifa_IR
dc.subjectعقل و اسلامen_US
dc.subjectمسیحیتen_US
dc.subjectعقل جزئیen_US
dc.subjectعقل کلیen_US
dc.subjectعقل گراییen_US
dc.titleارتباط عقل و وحی در اسلام و مسیحیتen_US
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage45
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد