نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی مهر, سیدمحمدمهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:48:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:48:45Z
dc.date.available1399-07-09T11:48:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:48:45Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-19en_US
dc.date.submitted1392-11-30fa_IR
dc.identifier.citationموسوی مهر, سیدمحمدمهدی. (1393). تأثیرات رسانه‌ای شدن در ایجاد انگاره جدید از دین. دین و ارتباطات, 21(46), 165-188.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0252
dc.identifier.issn2588-6460
dc.identifier.urihttp://rc.journals.isu.ac.ir/article_1664.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/409576
dc.description.abstract<em>شرایط جدید جهانی، نقش رسانه‌ها را متفاوت از گذشته به پیش می‌برد. این شرایط، باعث پیدایش فرآیندهای جدیدی در نحوه عرضه دین و نوع دین‌داری از طریق رسانه‌ها شده و در نهایت منجر به پیدایش بازنمودی از دین با خصلت‌ها و ویژگی‌های رسانه‌ای گردیده است. این پدیده که از آن به رسانه‌ای شدن دین تعبیر می‌شود، فرآیندی پیچیده</em><em>،</em><em> تدریجی</em><em>،</em><em> غیراختیاری</em><em>، </em><em>غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل اندازه‌گیری است.</em> <em>با توجه به ویژگی‌های رسانه‌ای شدن، این فرآیند، تأثیرات عمیقی را در نوع تلقی از دین پدید آورده و در نهایت انگاره جدیدی از دین را پیش رو می‌گذارد. در این مقاله سعی بر این است تا ضمن بررسی و تبیین این فرآیند، تأثیرات ایجادشده بر دین را بر شمرده و در نهایت تأثیرات آن بر شکل دین‌داری عرضه‌شده از رسانه روشن شود؛ هرچند به نظر می‌رسد وضعیت دین اسلام تا حدودی متفاوت از سایر ادیان است.</em>fa_IR
dc.format.extent420
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق علیه السلامfa_IR
dc.relation.ispartofدین و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofReligion & Communicationen_US
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectدینfa_IR
dc.subjectرسانه‌ای شدنfa_IR
dc.subjectرسانه‌ای شدن دینfa_IR
dc.subjectسبک زندگی دینیfa_IR
dc.titleتأثیرات رسانه‌ای شدن در ایجاد انگاره جدید از دینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیماfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue46
dc.citation.spage165
dc.citation.epage188


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد