نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:48:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:48:37Z
dc.date.available1399-07-09T11:48:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:48:37Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-22en_US
dc.date.submitted1393-10-01fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, علی. (1394). کارکرد روایی (مربع معنایی) در تابلوهای «نماز»، «مجنون»، «میثاق خون» و «حضرت علی‌اکبر» اثر خشایار قاضی‌زاده. دین و ارتباطات, 22(1), 123-144.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0252
dc.identifier.issn2588-6460
dc.identifier.urihttp://rc.journals.isu.ac.ir/article_1735.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/409529
dc.description.abstract<em>در تحلیل گفتمانی تابلوهای خشایار قاضی‌زاده تلاش بر این است تا از نشانه­های منفرد، کلان نشانه­ها، خرد نشانه­ها و یا مجموعه­ای از نشانه¬ها عبور کنیم تا بتوانیم به ورای نشانه¬ها یعنی آنجائی که نشانه¬ها با یکدیگر تعامل­برقرار­می کنند برسیم. تا بتوانیم به خوانشی گفتمانی دست­یابیم. بدین­منظور، </em><em>علاقه‌مند به ظاهر شدن معنا در گفتمان¬های هنری، هدف این مقاله چگونگی ظاهر شدن معنا به کمک مقوله¬های بنیادین کلام یعنی «مربع معنائی» در این تابلوهاست؛ و در ادامه بومی‌سازی نظریه‌های تحلیل گفتمان در این حوزه است. </em><em>می¬خواهیم بدانیم که گفته¬پرداز این تابلوها از چه ترفندهایی برای تولید معنا سود برده است و چگونه این نشانه­های منفرد را به یک نظام منسجم معنائی تبدیل کرده که یک معنای واحد از آن تولید می­گردد. </em><em>نشانه-معناشناس بر این باور است که نشانه به‌تنهایی فاقد معناست و معنا از رابطة بین نشانه¬ها حاصل می‌شود. با این توصیف می¬توان به‌درستی گفت که نشانه–معناشناس به ظاهر شدن معنایی که از میان شکل­های زبانی دریافت شده است علاقه نشان می¬دهد؛ و در واقع، می¬توان گفت که او به ظاهر شدن معنا از میان گفتمان¬های که معنی را ظاهر می¬کنند،‌ از میان گفتمان¬های که معنی را انتقال می¬دهند و همکاری مبهمی را فراهم می¬کنند علاقه‌مند است. در حقیقت </em><em>نشانه-معناشناسی تلاش­دارد به‌صورت روشمند ابعاد کلام را موردمطالعه قرار دهد. یکی از ابعاد کلام همان «مربع معنایی» در کلام است.</em>fa_IR
dc.format.extent677
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق علیه السلامfa_IR
dc.relation.ispartofدین و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofReligion & Communicationen_US
dc.subjectمربع معنائیfa_IR
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectطبیعتfa_IR
dc.subjectمرگfa_IR
dc.subjectزندگیfa_IR
dc.subjectشهیدfa_IR
dc.titleکارکرد روایی (مربع معنایی) در تابلوهای «نماز»، «مجنون»، «میثاق خون» و «حضرت علی‌اکبر» اثر خشایار قاضی‌زادهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد