نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوشخویی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorیوسف زاده, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorآذریون, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:48:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:48:33Z
dc.date.available1399-07-09T11:48:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:48:33Z
dc.date.issued2013-08-23en_US
dc.date.issued1392-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-02en_US
dc.date.submitted1393-03-12fa_IR
dc.identifier.citationخوشخویی, منصور, یوسف زاده, محمد رضا, آذریون, پریسا. (1392). بررسی رابطة میزان استفاده از رسانه‌های ارتباطی (اینترنت، ماهواره و تلفن همراه) و گرایش دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به حجاب. دین و ارتباطات, 20(43), 43-65.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0252
dc.identifier.issn2588-6460
dc.identifier.urihttp://rc.journals.isu.ac.ir/article_1502.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/409508
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی رابطة بین میزان استفاده از رسانه‌ها و گرایش دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به حجاب در سال تحصیلی ‌92-1391 انجام گرفته است. سئوال ‌اصلی این پژوهش آن است که آیا بین میزان استفاده از رسانه‌های ارتباطی (اینترنت، ماهواره و تلفن همراه) و گرایش دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به حجاب رابطه وجود دارد؟ روش تحقیق، پیمایشی و همبستگی بوده است. از 4436 نفر جامعة آماری، با استفاده ازروش نمونه گیری ‌تصادفی طبقه‌ای نسبی و جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان، نمونه‌ای به حجم 354 نفر انتخاب شده است. ابزار اندازه‌گیری، ‌‌پرسشنامة محقق‌ساختة میزان استفاده از رسانه و گرایش به حجاب بوده است. روایی پرسشنامه‌ها بر اساس روایی محتوایی مورد سنجش قرار گرفت و از منظر صاحب نظران مورد تأیید واقع شد و پایایی آن‌ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب ‌85/0 و 93/0 محاسبه گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از شاخص‌های آمار توصیفی (درصد، فراوانی، میانگین) و از آزمون‌های آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون مرکب) برای تبیین داده‌ها استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که میزان گرایش به حجاب دانشجویان ‌را می‌‌توان ‌از روی میزان استفاده از اینترنت، موبایل و ماهواره ‌پیش‌بینی کرد. هم چنین نتایج گویای آن است که بین میزان استفاده از اینترنت، ماهواره و موبایل ‌با گرایش به حجاب، رابطه‌ای منفی و معنی‌دار وجود دارد؛ یعنی هر چه میزان استفاده از هر کدام از این رسانه‌ها بیشتر باشد، گرایش به حجاب کمتر است.fa_IR
dc.format.extent556
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق علیه السلامfa_IR
dc.relation.ispartofدین و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofReligion & Communicationen_US
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectماهوارهfa_IR
dc.subjectتلفن همراهfa_IR
dc.subjectگرایش به حجابfa_IR
dc.subjectدانشجویان دخترfa_IR
dc.titleبررسی رابطة میزان استفاده از رسانه‌های ارتباطی (اینترنت، ماهواره و تلفن همراه) و گرایش دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به حجابfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue43
dc.citation.spage43
dc.citation.epage65


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد