مرور دوره 26, شماره 56 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
ارتباط انسان با خدا از منظر زاویه طلایی 111 درجه
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)این مقاله اشاره به یک راه انفسی برای شناخت خداوند دارد. نسبت طلایی بهعنوان مهر تأییدی است که خداوند بر موجودات این جهان زده است. مهر زرّینی که میتواند ذهن کنجکاو شخص را بهخود جلب کند. در اینجا میخواهیم اثر جدید دیگری ...
-
الگوی همکاری بین بخشی (مورد مطالعه: همکاری مسجد با مدرسه و خانواده)
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)ضرورت و هدف اصلی: لازمه تحقق اهداف تربیتی اسلام، همگرایی ارکان تربیتی جامعه اسلامی است. تعامل مدرسه (بهعنوان اصلیترین نهاد تربیت رسمی در کشور)، خانواده (بهعنوان طبیعیترین و پایدارترین نهاد) و مسجد ...
-
تحلیل ارتباطات در تعامل متن دینی و مخاطب
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)رابطه متن و مخاطب و تأثیرگذاری متن در مخاطب- بهویژه- در فضای متون دینی موضوع قابل توجهی از زاویه علم ارتباطات است. در ادبیات دینی اسلامی، گزاره دینی یا «حدیث» - و با قدری مسامحه- «خبرواحد»، به عنوان یک واحد کلام، شناخته ...
-
تحلیل نشانهشناختی هویت دینی در پویانماییهای ایرانی (مطالعه موردی: مجموعه پویانمایی «پیامبران»)
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)این پژوهش در پی آن است که بررسی نماید هویت دینی در پویانماییهای ایرانی چگونه نشان داده میشود و برای بازنمایی هر یک از ابعاد هویت دینی از چه رمزگان نشانهشناسی استفاده شده است. به عبارت دیگر، هدف اصلی این تحقیق، تحلیل ...
-
خوانش مبناگرای سنتی از گفتوگوی بینادینی در ایران پساانقلاب- یک مطالعه کیفی
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)گفتوگو با دیگری دینی از نتایج و رویدادهای مهمی است که در عرصه دینداری قابل تصور است. پس از انقلاب در ایران برخی سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی با این پیشفرض که پیشینه این سنخ از گفتوگوها در حوزه تمدن اسلامی وجود ...
-
راهبردهای تدوین برنامه درسی چندفرهنگی در آموزش عالی
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)برنامه درسی به عنوان یک سند سیاسی در هر جامعهای موظف است ارزشها و سیاستهای اساسی جامعه را در خود منعکس سازد. در این تحقیق به ارائه راهبرد در تدوین برنامه درسی چندفرهنگی در آموزش عالی میپردازیم که نتایج آن در کلیه ...
-
رهبری آموزشی در آموزش و پرورش دوره ابتدایی
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی رهبری آموزشمدار در سازمانهای فرهنگی با تأکید بر مدیران مدارس دوره اول ابتدایی شهر تهران انجام شده است. بدینمنظور مبتنی بر رویکرد پژوهشهای ترکیبی از نوع اکتشافی (کیفی و کمی)، در دو بخش کیفی ...
-
طراحی الگوی فرآیند مدیریت تصویر در صداوسیما
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)در جهانی که پیشرفتهای ارتباطاتی تقریباً بر همه مسائل جهان سایه افکنده است، مؤلفههای سیاسی قدرت نیز از این مسئله متأثر شدهاند. امروزه علاوه بر ارتباطات دیپلماتیک دولتها، دیپلماسی عمومی در بسترهای مختلفی از جمله فضای ...
-
موجهسازی حق فرهنگی در فقه امامیه
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)موضوع حقهای نوین از مسائل دنیای معاصر است که گاه متعلق این حقها نیز از مفاهیمِ مبهمی چون فرهنگ است؛ زیرا مفهوم فرهنگ باوجود تعاریف متعدد، دارای ابهامهای فراوانی است و در عین حال، دامنه طرح این حقها در حوزه فقه و به ...
-
نشانهشناسی گفتمانی ادبیات پایداری در غزلیات حافظ
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)کوششهای گفتمانی حافظ برای بازنمایی گفتمان استعلایی عصر، و پایداری در مقابل نظام معنایی و کنشگران آن، با هدف غیریّتسازی و مشروعیّتزدایی، ذیل الگوی گفتمان پایداری، قابل تبیین است. این مقاله میکوشد تا با تکیه بر روش توصیفی- ...
-
پویانمایی تلویزیونی در ایران: به سوی مدلی برای سیاستگذاری از توصیف مسئله تا تجویز راهکار
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2020-02-20)ادبیات صنایع خلاق یکی از الگوهای پیشرو در سیاستگذاری فرهنگی و اقتصاد فرهنگ در دنیا است که تقریباً از ابتدای قرن حاضر در کشورهای مختلف دنیا توسط دولتها و دیگر کنشگران سیاستی در حوزه فرهنگ در حال اجرا است. پویانمایی ...



