• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی(TDCS) بر بهبود توجه دیداری در دانش‌آموزان مقطع متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    علمی منش, نیلااعراب شیبانی, خدیجهاشرفی, حمید رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    568.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مطالعه اثربخشی تحریک فراجمجمه­ ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی(TDCS) بر بهبود توجه دیداری در دانش­آموزان مقطع متوسطه صورت گرفته است.روش:این پژوهش نیمه­ آزمایشی و به­ صورت پیش­ آزمون-پس­ آزمون با گروه کنترل انجام شد.جامعه آماری شامل کلیه دانش­ آموزان مقطع متوسطه منطقه­­2 شهر تهران در سال تحصیلی96-95 بود.نمونه­ گیری به­ صورت داوطلبانه انجام شد،به این ترتیب که از بین مدارس مقطع متوسطه منطقه­2 تهران 3 مدرسه به شکل تصادفی انتخاب شد در مرحله بعد فراخوانی در تابلوی اعلانات این مدارس نصب شد. سپس از داوطلبان دعوت به­ عمل آمد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه سلامت عمومی روانی­(SCL-25) و آزمون دقت تولز – پیرون بود.ابتدا پرسشنامه­ ها به­ صورت پیش­ آزمون اجرا شد سپس مداخله تحریک فراجمجمه­ ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی(TDCS) برای گروه آزمایش انجام شد.در پایان دوره شرکت کنندگان با استفاده از آزمون دقت تولز – پیرون مجدد مورد ارزیابی قرار گرفتند که  داده­ های پس­ آزمون را تشکیل داد. به­ منظور بررسی تفاوت پاسخ­ها قبل و بعد از  تحریک الکتریکی و تجزیه و تحلیل داده­ ها از آزمون کوواریانس استفاده شد. یافته­ ها:نتایج تحقیق پس از مداخله نشان داد بین گروه­ های آزمایش  و کنترل در متغیر توجه دیداری تفاوت معنی­داری وجود دارد. نتیجه گیری: بنابراین می­ توان گفت تحریک فراجمجمه­ ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی(TDCS)در بر بهبود توجه دیداری در دانش­ آموزان مقطع متوسطه موثر است.
    کلید واژگان
    تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی
    توجه دیداری

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University, Iran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران.
    استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران.
    کارشناسی ارشد روانشناسی،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران.

    شاپا
    2476-5023
    2538-5623
    URI
    http://clpsy.journals.pnu.ac.ir/article_5392.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/407666

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب