تأثیر چالش شناختی بر الگوی الکتروآنسفالوگرافی کمی
(ندگان)پدیدآور
اصغری, الهامنظری, محمدعلیباباپورخیرالدین, جلیلاحمدی, اسماعیلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه نتایج پژوهشها حاکی از این است که امواج مغزی در حالات روانشناختی مختلف تغییر میکنند. در این راستا هدف این پژوهش بررسی تأثیر چالش شناختی بر الگوی الکتروآنسفالوگرافی کمّی است. دادههای qEEG در افراد راست دست ثبت شدند که شامل 13 دانشجوی پسر و 13 دانشجوی دختر بودند. برای ثبت امواج مغزی، الکترود بر روی ناحیه CZ نصب شد. آزمودنیها از فاصله 90 سانتیمتری، صفحهی سفید رایانه را به مدت یک دقیقه نگاه میکردند (موقعیت استراحت). سپس بازی React Traking Soccer به مدت یک دقیقه به اجرا درمیآمد (موقعیت چالش شناختی). EEG در حین دو موقعیت مذکور ثبت شد. تحلیل دادهها نشان میدهد اثر اصلی موقعیت ثبت (از حالت استراحت به حالت چالش شناختی) معنیدار نشده است (05/0P>،2/73=F) اما اثر اصلی باند فرکانسی (05/0P
کلید واژگان
واژههای کلیدی: الکتروآنسفالوگرافی کمّیامواج مغزی
چالش شناختی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه تبریز، ایران.کارشناس ارشد روانشناسی عمومی روانشناسی، دانشگاه تبریز، ایران.
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، دانشگاه، ایران.
استاد روانشناسی، دانشگاه تبریز، ایران.
شاپا
2476-50232538-5623




