نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیاری فر, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorباصری, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:38:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:38:43Z
dc.date.available1399-07-09T11:38:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:38:43Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-30en_US
dc.date.submitted1395-11-11fa_IR
dc.identifier.citationیاری فر, مهدی, باصری, احمد. (1395). نقش روابط عمومی دیجیتال در مدیریت بحران. فصلنامه مدیریت بحران و وضعیت های اضطراری, 8(28)fa_IR
dc.identifier.issn2008-3564
dc.identifier.issn2645-5285
dc.identifier.urihttps://cmj.ihu.ac.ir/article_201947.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/406216
dc.description.abstractارتباطات در بحران، بخشی از روابط عمومی است و پیدایی آن به صورت مستقیم با شیوه اطلاع‌رسانی رسانه‌های خبری ارتباط دارد. از طرفی امروزه رسانه‌های اجتماعی در عرصه فضای مجازی بلافاصله پس از وقوع بحران سازمانی، شاهد حضور و مشارکت گسترده و فعالانه‌ی مخاطبان هستند. لذا این تحقیق با هدف شناسایی وضع موجود روابط عمومی دیجیتال در سپاه انجام گرفته و سؤالات تحقیق ابعاد مختلف روابط عمومی دیجیتال را بررسی می‌کند. روش تحقیق توصیفی و با استفاده از پرسشنامه، اطلاعات لازم جمع آوری شد. جامعه آماری کلیه نخبگان و متخصصان عرصه فضای مجازی و روابط عمومی‌های سازمان می‌باشند و نمونه آماری به شیوه هدفمند و تعداد 60 نفر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد در شش حوزه « اهمیت و جایگاه روابط عمومی در فضای مجازی با میانگین 3.08، برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات در فضای مجازی با میانگین 2.07، مخاطب شناسی با میانگین 2.74، تهدیدشناسی با میانگین 3.08، سازماندهی و اجرا با میانگین2.92و بازخورد اقدامات در فضای مجازی با میانگین 2.91» وضعیت کلی روابط عمومی سازمان در فضای مجازی مناسب ارزیابی نمی‌شود. لذا این وضعیت نشان می‌دهد برای روابط عمومی در فضای مجازی چه از نظر ساختاری و چه از نظر مالی و نیروی انسانی اهمیت لازم داده نشده و با توجه به این که بی اعتبار کردن موقعیت سازمان‌های انقلابی در عرصه فضای مجازی از سوی رسانه‌های دشمن به‌عنوان یک تاکتیک، در برنامه‌های آنها می‌باشد، ضروری است این موضوع در دستور کار فرماندهان و مسئولین سازمان قرار گیرد. در پایان تحقیق پیشنهاد می‌شود برای رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در فضای مجازی نیاز به ایجاد ساختار و پیش‌بینی بودجه، جذب نیروی انسانی متخصص و نیاز به دستیابی به تکنولوژی‌های بومی و جذاب در این حوزه می‌باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام حسینfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت بحران و وضعیت های اضطراریfa_IR
dc.subjectروابط عمومیfa_IR
dc.subjectروابط عمومی دیجیتالfa_IR
dc.subjectفضای مجازیfa_IR
dc.subjectسازمانfa_IR
dc.titleنقش روابط عمومی دیجیتال در مدیریت بحرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume8
dc.citation.issue28


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد