فرایند موفقیت تیمی در تیمهای برنامهساز تلویزیونی: پژوهشی دادهبنیاد
(ندگان)پدیدآور
نژادعبداله, عباسفانی, علیاصغردانائیفرد, حسندلخواه, جلیلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در ایران سالانه بیش از 1500 برنامه در شبکههای تلویزیونی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از سوی تیمهای برنامهساز تولید میشود؛ اما فقط تعداد معدودی از این تیمها میتوانند برنامههای موفق و برند تولید کنند. پژوهش حاضر، با عنوان فهم فرایند موفقیت تیمی در تیمهای برنامهسازی تلویزیونی، با استفاده از راهبرد نظریه دادهبنیاد انجام شده است. روش گردآوری دادهها، مصاحبه عمیق (با 15 نفر از کارگردانان و تهیهکنندگان برنامههای موفق تلویزیونی)؛ روش نمونهگیری، قضاوتی هدفمند و روش تحلیل دادهها، سه مرحله کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) بوده است. یافتههای پژوهش بیان میکنند که وقتی تیمها به نحوی موفق سازماندهی (شرایط علی) میشوند، بهمرور زمان به بلوغ تیمی (پدیده محوری) میرسند. بلوغ تیمی به همراه سازگارجویی سازمان، تیم (عوامل زمینهای) و هزینههای نگهداری آن؛ همچنین کشش مخاطب (عوامل مداخلهگر) در سرآمدی تیم بروز پیدا میکند و نتیجه یا پیامد این سرآمدی، موفقیت تیمی است.
کلید واژگان
صداوسیمانظریه دادهبنیاد
برنامه تلویزیونی موفق
بلوغ تیمی
فرایند موفقیت تیمی
شماره نشریه
94تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت رفتاری، دانشگاه تربیت مدرس تهراندکترای مدیریت، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
دکترای مدیریت،استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران
دکترای مدیریت،استادیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
شاپا
2538-29772538-2985




