نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامرضایی, علی‌اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:57Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:57Z
dc.date.issued2010-05-22en_US
dc.date.issued1389-03-01fa_IR
dc.date.submitted2009-12-21en_US
dc.date.submitted1388-09-30fa_IR
dc.identifier.citationغلامرضایی, علی‌اصغر. (1389). مبانی مصرف‌گرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی. پژوهش‌های ارتباطی, 17(61), 11-30. doi: 10.22082/cr.2010.23781fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2010.23781
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23781.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404647
dc.description.abstract<strong>از نظر مفهومی، میان مفاهیم «دین» و «سبک زندگی»، رابطه‌ای علّی قابل فرض است؛ به گونه‌ای که برخی از صاحبنظران معتقدند دین در شکل‌دهی به سبک زندگی نقش بسزایی دارد.</strong><strong>در میان ادیان مختلف، «دین اسلام» ‌به دلیل تأثیرگذاری بر سبک زندگی پیروان خود، مقامی برجسته و ممتاز دارد زیرا تنها به ارائه اصول و ارزش‌های کلی، بسنده نکرده و سنن و قوانین عملی بسیاری برای حوزه‌های مختلف زندگی بشر ارائه داده است؛ بنابراین، سبک زندگی‌ای که اسلام ارائه می‌دهد، طرح مهندسی ویژه‌ای را برای کاربرد در زندگی فردی و اجتماعی فراهم می‌کند.</strong><strong>از دید مکاتب و نظریه‌پردازان غربی، مصرف، یکی از مؤلفه‌های مهم در سبک زندگی است چنان که اسلام نیز درباره آن دستورات بسیاری دارد. از این رو، در مقاله حاضر، ابتدا سبک زندگی و جایگاه مصرف در آن، از دیدگاه اندیشمندان غربی تعریف شده است و در ادامه، با اشاره به برخی از اصول و مبانی شریعت اسلام که تأثیر شگرفی بر سبک زندگی دینی دارند، <br /></strong>fa_IR
dc.format.extent209
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2010.23781
dc.subjectاصول مصرف صحیح در اسلام و نقش رسانه ملی در ترویج آن بیان شده است. اصول مصرف در اسلامfa_IR
dc.subjectرسانه ملیfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectطبقه اجتماعیfa_IR
dc.subjectمصرف‌گراییfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.titleمبانی مصرف‌گرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای پژوهش هنر، معاون آموزش و پژوهش سازمان صداوسیماfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue61
dc.citation.spage11
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد