نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلبافی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:51Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:51Z
dc.date.issued2020-01-21en_US
dc.date.issued1398-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-23en_US
dc.date.submitted1398-04-02fa_IR
dc.identifier.citationلبافی, سمیه. (1398). شناسایی حوزه‌های موضوعی پژوهش‌های سیاستگذاری رادیوـ تلویزیون؛ رویکرد فراترکیب. پژوهش‌های ارتباطی, 26(100), 27-60. doi: 10.22082/cr.2020.109731.1863fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.109731.1863
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_38093.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404617
dc.description.abstract<strong>هدف از پژوهش حاضر، شناسایی مفاهیم، حوزه‌های موضوعی و رویکردهای در پژوهش‌­های داخلی در حوزه سیاستگذاری رسانه‌­ای با تأکید بر سیاستگذاری رادیوـ تلویزیونی بوده است. این پژوهش با استفاده از رویکرد کیفی و روش فراترکیب انجام گرفته است. پژوهشگر پس از جمع‌آوری پارساهای (پایا‌ن‌نامه‌، رساله) مرتبط با حوزه سیاستگذاری رادیوـ تلویزیونی از 12 دانشگاه و همچنین مقالات این حوزه از پایگاه‌های علمی داخلی، به تحلیل آنها با استفاده از روش فراترکیب پرداخته است. برای انتخاب منابع، میزان مرتبط بودن با موضوع، نوع و همچنین سال انتشار مدنظر بوده است. به‌ این ‌ترتیب، 87 سند پژوهشی (پایان‌نامه، رساله و مقاله) یافت شد که به حوزه سیاستگذاری رادیو ـ تلویزیون پرداخته­‌اند. نتایج پژوهش نشان داد، بیشترین کارهای انجام شده در این حوزه، متعلق به سیاستگذاری محتوایی بوده است که علایق پژوهشگران را به این موضوع در سازمان صدا‌و‌سیما نشان می‌دهد. پژوهش‌­ها همچنین به موضوع مالکیت و میزان کنشگری دولت در سیاستگذاری صنعت رادیوـ تلویزیون پرداخته‌اند اما بر اساس یافته‌­ها، بی‌توجهی آنها به موضوع حقوق مخاطب (حریم خصوصی، حق مالکیت معنوی و ...) در صنعت رادیوـ تلویزیون مشهود است. موضوعاتی مانند قدرت تأمین‌کننده محتوا نیز از مباحث دیگری هستند که با وجود اهمیت در ادبیات سیاستگذاری رسانه‌ای، پژوهش‌های داخلی توجهی به آنها نشان نداده‌اند.</strong>fa_IR
dc.format.extent1004
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.109731.1863
dc.subjectسیاستگذاری رسانه‌­ایfa_IR
dc.subjectحوزه‌­های موضوعیfa_IR
dc.subjectفراترکیبfa_IR
dc.titleشناسایی حوزه‌های موضوعی پژوهش‌های سیاستگذاری رادیوـ تلویزیون؛ رویکرد فراترکیبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت رسانه، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)fa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue100
dc.citation.spage27
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد