نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلهری ندرآبادی, لیداfa_IR
dc.contributor.authorشباک, اشکانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:49Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:49Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-17en_US
dc.date.submitted1397-01-28fa_IR
dc.identifier.citationکلهری ندرآبادی, لیدا, شباک, اشکان. (1398). آشنایی با نمونه‌گیری چرخشی و استفاده از آن درنظرسنجی‌ها. پژوهش‌های ارتباطی, 26(98), 69-84. doi: 10.22082/cr.2019.112538.1903fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2019.112538.1903
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_36447.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404605
dc.description.abstract<strong>امروزه برنامه‌‌ریزان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، علاقه‌مند به دانستن نظرهای افراد درباره محصول ارائه‌ شده خود هستند تا از این طریق بتوانند در راه تأمین نیازهای استفاده‌کنندگان از کالاها و خدمات حرکت کنند و به بهبود موقعیت خود بپردازند. کسب نظر افراد درباره یک موضوع خاص، نظرسنجی نامیده می‌شود. نظرسنجی‌ها به‌طور معمول، از طریق شیوه‌های نمونه‌گیری نااحتمالاتی و بدون چارچوب انجام می‌شوند. مشکل استفاده از این روش آن است که نتایج به دست آمده، از دقت نمونه‌گیری‌های احتمالاتی برای تعمیم به کل جامعه برخوردار نیست و تنها توصیفی از نظر افرادی ارائه می­شود که در نمونه قرار گرفته‌اند. استفاده از فنون مختلف نمونه‌گیری می‌تواند به رفع این نقیصه کمک ‌کند. در مقاله حاضر، ضمن اشاره مختصر به روش‌های آمارگیری نمونه‌ای نااحتمالاتی و احتمالاتی، مزایای استفاده از روش‌های احتمالاتی در نظر‌سنجی‌ها برشمرده خواهد شد. همچنین مفهوم آمارگیری چرخشی و مزایای آن در مقایسه با سایر آمارگیری‌ها در طول زمان بیان می‌شود و پیشنهاد استفاده از آن در نظرسنجی‌ها مطرح خواهد شد.</strong>fa_IR
dc.format.extent646
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2019.112538.1903
dc.subjectکلید واژه‌ها: آمارگیریfa_IR
dc.subjectنظرسنجیfa_IR
dc.subjectنمونه‌گیری چرخشیfa_IR
dc.titleآشنایی با نمونه‌گیری چرخشی و استفاده از آن درنظرسنجی‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهش‌های پیمایشی و افکارسنجیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای آمار، استادیار پژوهشکده آمارfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای آمار، استادیار و هیئت‌علمی پژوهشکده آمارfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue98
dc.citation.spage69
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد