نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکشکر, ساراfa_IR
dc.contributor.authorکارگر, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorخورشیدی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:27Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:27Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.date.submitted2011-08-01en_US
dc.date.submitted1390-05-10fa_IR
dc.identifier.citationکشکر, سارا, کارگر, غلامعلی, خورشیدی, رضا. (1390). نقش رسانه‌ها در انتقال ارزش‌های اخلاقی و رابطه آن با وندالیسم در فوتبال. پژوهش‌های ارتباطی, 18(68), 71-105. doi: 10.22082/cr.2011.23701fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2011.23701
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23701.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404489
dc.description.abstract<strong>هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه ارزش‌های اخلاقی انتقال یافته از رسانه‌ها به جامعه با کنترل رفتارهای وندالیسمی در بین تماشاچیان فوتبال، با توجه به ویژگی‌های فردی آنها بوده است. این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی، از نظر استراتژی، توصیفی و از نظر مسیر اجرا، پیمایشی است و به شکل میدانی انجام شده است. تعداد افراد جامعه 20000 نفر از تماشاچیان هوادار تیم‌های ملوان و پیروزی بوده‌اند که در لیگ باشگاه‌های فوتبال در ورزشگاه تختی انزلی حضور داشته‌اند. جامعه نمونه تحقیق بر طبق جدول مورگان 377 نفر تعیین شده بود و ابزار سنجش تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که با تکیه بر مبانی نظری تحقیق و پرسشنامه تحقیقات مشابه داخلی و خارجی تهیه شد. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین میزان کنترل رفتارهای وندالیستی تحت تأثیر نمایش رسانه‌ای فوتبال با متغیرهای وضعیت تأهل، سن، تحصیلات و اشتغال رابطه معنی‌دار وجود دارد؛ همچنین اکثریت افراد جامعه تحقیق معتقد بوده‌اند که رسانه‌ها در انتقال ارزش‌های اخلاقی از طریق نمایش فوتبال در قالب رفتارهای مبتنی بر ارزش و معرفی الگوهای اخلاق مدار موفق نیستند و بین متغیرهای ارزش‌های اخلاقی برگرفته از رسانه‌ها با متغیرهای کنترل رفتار وندالیستی رابطه معنی‌دار مشاهده نمی‌شود.</strong> <strong> </strong> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent396
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2011.23701
dc.subjectارزش‌های اخلاقیfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectوندالیسمfa_IR
dc.subjectهوادارfa_IR
dc.titleنقش رسانه‌ها در انتقال ارزش‌های اخلاقی و رابطه آن با وندالیسم در فوتبالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت ورزش، استادیار دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue68
dc.citation.spage71
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد