رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی
(ندگان)پدیدآور
ظریفی, مجتبیداودی, کریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، اغلب کشورهای پیشرفته جهان در برنامهریزی برای سازماندهی ورزش همگانی کشور خود با دیگر کشورها رقابت دارند و پیوسته در حال ارائه برنامههای خلاق برای رشد این ورزش هستند. هدف اصلی پژوهش حاضر پاسخ به این پرسش است که آیا رسانه ملی در توسعه ورزش همگانی در جامعه مؤثر است یا خیر؟ آیا رسانه ملی میتواند افکار عمومی مردم را در مورد ورزش همگانی تحت تأثیر قرار دهد؟ روش تحقیق در این پژوهش، از نوع پیمایشی و علیـ مقایسهای است. به دلیل فقدان ابزاری دقیق و معتبر برای اندازهگیری نقش رسانه ملی در توسعه ورزش همگانی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. این پرسشنامه شامل 30 سؤال است که در سه عامل مؤلفههای ورزشی، منابع مالی و منابع انسانی مطرح شدهاند. یافتههای این پژوهش نشان داد که بین رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی در هر سه عامل مؤلفههای ورزشی، منابع مالی و منابع انسانی تفاوت معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
رسانه ملیورزش همگانی
توسعه ورزش
منابع مالی
منابع انسانی
شماره نشریه
69تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2538-29772538-2985




