بررسی نقش رسانه در آموزش مهارتهای کارآفرینی به جوانان استان لرستان از دیدگاه کارآفرینان و کارکنان صداوسیمای مرکز لرستان
(ندگان)پدیدآور
غیاثی ندوشن, سعیدنصیرزاده, سمیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رسانه در آموزش مهارتهای کارآفرینی جوانان به روش توصیفی، از نوع زمینهیابی و همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را همه کارمندان صداوسیمای مرکز لرستان و نیز کارآفرینان نمونه استان لرستان تشکیل میدهند که تعداد آنها در مجموع 482 نفر است. از این تعداد 210 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول مورگان و از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای با تخصیص مناسب انتخاب شدند. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه محققساخته «نقش رسانه در آموزش مهارتهای کارآفرینی» است. به منظور بررسی فرضیههای پژوهش، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش از نظر افراد پاسخگو مؤید این عقیده است که رسانه (رادیو و تلویزیون) در آموزش مهارتهای کارآفرینی، نقشی معنادار و مثبت دارد؛ به عبارتی میتوان نتیجه گرفت که رسانههای جمعی که نماد آنها، رادیو و تلویزیون است، نقش اساسی در آموزش مهارتهای کارآفرینی و ترویج کارآفرینی به عنوان راهکار اساسی در هدایت جوانان به اشتغال و تولید دارند.
کلید واژگان
رسانهمهارتهای کارآفرینی
آموزش کارآفرینی
لرستان
شماره نشریه
84تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای برنامهریزی توسعه آموزش عالی، استادیار دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2538-29772538-2985




