دوره 17, شماره 63

 

ارسال های اخیر

  • حقوق مصاحبه‌شوندگان در رسانه‌های عمومی 

    حیدری, علی مراد (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-11-22)
    بخش مهمی از برنامه‌های رسانه‌ای، مصاحبه‌هایی است که با اشخاص مختلف، از گروه‌های مختلف انجام می‌گیرد. بدون شک، مصاحبه‌شوندگان از حقوقی برخوردارند که از جانب رسانه‌ها باید رعایت شود. در این مقاله، مهم‌ترین حقوق ...

  • بازنمایی فرهنگی در مجلات عامه پسند بررسی تحول گفتمان فرهنگی در مجلات عامه پسند مطالعه موردی سال‌های 85 ـ 75ـ 65 

    کیا, علی‌اصغر؛ منصور کیایی, نادر (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-11-22)
    هدف پژوهش حاضر مقایسه وضعیت بازنمایی و سیر تحولات گفتمان فرهنگی مجلات عامه پسند دهه‌های 60‌، 70 و 80 بوده است. بر این اساس با به کارگیری تلفیقی از روش‌های کمی و کیفی، مانند تحلیل محتوا و نشانه‌شناسی سعی شده است به ...

  • «توجه»، حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه 

    فرهنگی, علی‌اکبر؛ قراگوزلو, علیرضا؛ صلواتیان, سیاوش (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-11-22)
    در اقتصاد آنچه تعیین‌کننده ارزش هر کالایی است، میزان کمیابی آن است. افزایش تصاعدی شمار رسانه‌ها و بمباران اطلاعاتی مخاطبان از سوی آنها باعث شده است که عنصر کمیاب در حوزه اقتصاد رسانه، به جای اطلاعات، توجه مخاطبان ...

  • کنش جمعی کاربرد موسیقی در رادیو 

    خجسته باقرزاده, حسن (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-11-22)
    در پژوهش حاضر که با هدف مطالعه و شناخت اصول و مبانی کنش جمعی کاربری موسیقی در رادیو صورت گرفته است، با اشاره به پیچیدگی درک ماهیت موسیقی، از این مقوله به عنوان یک پدیده اجتماعی یاد شده است چنان که تغییر و تحولات ...

  • انتخاب روش‌شناسی در مدیریت سازمان‌های رسانه‌ای 

    علی عسگری, عبدالعلی؛ زارعی, آسیه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-11-22)
    متخصصان ارتباطات، سازمان رسانه را بسیار پیچیده می‌دانند. مؤلفه‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر فعالیت رسانه‌ای و پیچیدگی مسائل انسانی، ابهام را در تولید و عرضه محصولات رسانه‌ها بالا می‌برند و مدیریت را با مخاطرات ...