دوره 26, شماره 98
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
برآوردی پساطبقهای برای میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاستجمهوری دوره دوازدهم
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-08-23)ارائه برآوردی دقیق از میزان مشارکت مردم در انتخابات و برآورد میزان آرای نامزدهای انتخابات همواره مورد توجه افراد، احزاب، جناحها، گروهها و نهادهای سیاسی و اجتماعی کشور بوده است. ازاینرو با ارائه راهکاری برای ...
-
انگاره ناکارآمدی نظرسنجیها (واقعیت یا برساخت)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-08-23)در این مقاله تلاش شده است، ضمن دفاع از قابلیت نظرسنجیها در انکشاف افکار عمومی، زمینههای «انگاره ناکارآمدی نظرسنجیها» در سه سطح شهروندان؛ مؤسسات نظرسنجی؛ و مدیران و مسئولان، بررسی شوند. ایده اصلی مقاله این است ...
-
آشنایی با نمونهگیری چرخشی و استفاده از آن درنظرسنجیها
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-08-23)امروزه برنامهریزان و عرضهکنندگان کالا و خدمات، علاقهمند به دانستن نظرهای افراد درباره محصول ارائه شده خود هستند تا از این طریق بتوانند در راه تأمین نیازهای استفادهکنندگان از کالاها و خدمات حرکت کنند و به بهبود ...
-
سخن سردبیر
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2019-08-23)پیمایش یکی از روشهای جمعآوری دادههاست که در آن، اطلاعات از طریق افرادی که مشارکتکننده یا پاسخگو نامیده میشوند و به پرسشها پاسخ میدهند، گردآوری میشود. از این روش که بیش از هر روش دیگری در مطالعات علوم ...



