• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 20, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 20, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    روایت‌شناسی در میانه ساختارگرایی و پساساختارگرایی؛ معرفی و ارزیابی کتاب سواد روایت

    (ندگان)پدیدآور
    گودرزی, محسنشاکری نژاد, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    190.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله به دنبال معرفی، نقد و ارزیابی شکلی و محتوایی کتاب سواد روایت اثر اچ. پورتر ابوت است. برای این منظور ابتدا در مقدمه تعریفی از روایت و روایت­شناسی، شرح مختصری از تاریخ روایت و چرایی انتخاب این کتاب برای نقد و ارزیابی ارائه می­شود. در ادامه از دو منظر اصلی شکلی و محتوایی نقد و ارزیابی کتاب انجام می­شود. در ارزیابی شکلی، روانی قلم نویسنده، شیوایی ترجمه آن، شکل ظاهری کتاب، ویراستاری و متغیرهایی از این دست بررسی می­شود. همچنین در ارزیابی محتوایی کتاب، روش نویسنده در نگارش، پیوندهای فکری نویسنده با رویکردهای مختلف نظری و نقاط قوت و ضعف موضوعات و مباحث طرح شده در کتاب مدنظر قرار می­گیرد. کتاب سواد روایت با قلمی روان و ترجمه­ای مناسب، با استفاده از روشی استقرایی و متاثر از سنت­های مشخص ساختارگرایی و پساساختارگرایی، اثری ارزشمند در حوزه روایت­شناسی است. این کتاب می­تواند نقش موثری در شکل­دهی چارچوب­های تحلیل روایی در جامعه علمی کشور داشته باشد. همچنین این اثر می‌تواند مسئله روایت را از سطح نخبگان جامعه به سطح مخاطبان عام بکشاند و دغدغه روایت و روایت­شناسی را همه­گیر سازد.
    کلید واژگان
    کتاب سواد روایت
    روایت­شناسی
    ساختارگرایی
    پساساختارگرایی
    روش استقرایی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2020-07-22
    1399-05-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی، مدرس و پژوهشگر علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
    استادیار دانشکدۀ ارتباطات، دانشگاه صدا و سیما

    شاپا
    2383-1650
    URI
    https://dx.doi.org/10.30465/crtls.2020.26085.1573
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5385.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404185

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب